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
auto
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

A Peugeot-ról meglehetősen ritkán lehet hallani, ha elektromos közlekedésről van szó, ám a franciák most a semmiből előhúztak egy tisztán villanyos meghajtású koncepciót, bizonyítva, hogy könnyedén össze tudnának rakni egy szuper villanyautót, ha akarnának. A legtöbb ember mostanra már megunta a sok felesleges elektromos tanulmányt, amivel a gyártók a környezettudatosságukat és sajátos jövőképüket próbálják hirdetni, ám a Peugeot e-Legend koncepció annyira gyönyörűre sikerült, hogy igencsak nehéz lenne átsiklani felette a hírek olvasása közben. A hirtelen jött villanyautó-fejlesztés nem véletlen a Peugeot-nál, ugyanis kereken 50 év telt el, mióta a legendás 504-es kupé változata piacra került, márpedig a gyártó valaha készült legszebb modelljének tartott gépkocsi megérdemel egy kis tiszteletnyilvánítást, főleg akkor, ha azt a gyártó egy abszolút káprázatos, és teljesen kibocsátásmentes autóval teszi.

Az e-Legend vezető formatervezője elárulta, hogy az autó alapvetően három stílust próbál magára ölteni, és az igazán nehéz feladat annak a meghatározása volt, hogy e három irányzat között hol húzódik a megfelelő egyensúly. Azon túl ugyanis, hogy a tanulmány egyértelműen magával hordozza a Peugeot 504 kupé stílusjegyeit, és ezzel együtt a retro dizájnt, némileg az amerikai izomautókra is hajaz – amit nem nehéz észrevenni, hiszen az autót könnyen összetéveszthetnénk egy Mustanggal –, emellett pedig a futurisztikus arculat is szükséges volt, ami a járműben elhelyezett fejlett technológiát és korszerű megoldásokat tükrözi. Az e-Legend ráadásul nem csupán kívülről lett gondosan kidolgozva: a ’60-as éveket idéző sötét színű faberakások hatása a tizenhat darab különböző méretű képernyővel keveredve egy olyan látványt eredményez, amiért biztosan sokan lennének hajlandóak nem kevés pénzt kifizetni.

A gyáriak arra is ügyeltek, hogy a hajtáslánc terén se szenvedjen hiányt semmiben az elektromos legenda, ezért egy 100 kWh-s akkupakkot gyömöszöltek a padlólemezbe, amivel állítólag 600 kilométert is meg tud tenni egyetlen töltéssel a WLTP szerint. De talán még ennél is vonzóbb, hogy 500 kilométernyi szuflát 25 perc alatt bele tudunk pumpálni az autóba. A 340 kW-os teljesítmény, és a 800 Nm nyomaték kevesebb mint 4 másodperc alatt felpörgeti 100 km/h-ra a kocsit álló helyzetből, ám a végsebesség 220 km/h-ra lett korlátozva, pedig ennél biztosan többre is képes lenne a versenypályán. Az e-Legend egyébként teljesen önvezetőnek lett tervezve, azt az üzenetet hordozva, hogy egy 4-es szintű önvezető autónak sem kell barátságtalanul és ijesztően kinéznie, hanem lehet teljesen sofőrközpontú.

Sajnos a Peugeot-nak semmilyen terve sincs gyártásba vinni az autót, ellenben ragaszkodik hozzá, hogy a később megjelenő modellek átörökölnek néhány dizájnelemet a karosszériáról. Akik élőben is szeretnék látni az 504 kupé modern megtestesülését, azoknak október elején egészen a Párizsi Autószalonig kell utazniuk.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.