Az autók szétdarabolása tőlünk sem áll távol, valamiért Tibornak is ez mostanában a kedvenc időtöltése. Ezzel együtt érdekes megnézni, hogyan csinálják ezt a profi tűzoltók, mert sokat tanulhatunk belőle az autók felépítéséről. Most egy Tesla Model 3 boncolását nézhetjük végig egy 25 perces amerikai oktatófilmen. Figyelem, a szép autók kedvelői számra, megrázó képek következnek! Életmentés villanyautóból Az oktatófilm fő célja természetesen az, hogy a tűzoltókat felkészítse nem csak az egyes típusok, de úgy általában a villanyautók sajátosságaira is. Természetesen a legfőbb szempont a biztonságos és gyors mentés, ami mindig a nagyfeszültségű berendezések áramtalanításával kezdődik. Ezt a legtöbb villanyautónál a motorháztér alatt található rikító narancssárga vastag kábel dupla átvágásával érik el. Utána jöhet az utasok kiszabadítása.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 A Model 3 nagyfeszültségű hálózata. A lenti videó 25 perce alatt számos technikai rajzzal és közelképpel lehetünk okosabbak a Model 3 műszaki felépítésével kapcsolatban. Az oktatók kiemelik, hogy a Tesla azon döntése, hogy a motorok, az akkumulátor és a fűtő berendezések összekötését gyakorlatilag az autó közepe alatt oldották meg, nagyban segíti a munkájukat. Míg például a Model X esetében a küszöb alatt is futottak nagyfeszültségű vezetékek, a Model 3-nál az aksi csomagon kívül bárhova támaszthatják a hatalmas hidraulikus feszítőket, anélkül, hogy a kábelek rövidre zárása lenne a veszély. A Model 3 légzsákjai és övfeszítői. A videóból az is kiderül, pontosan hol helyezkedik el a Model 3 nyolc légzsákja, hogyan lehet az ajtókat áram nélkül is kinyitni, illetve, hogy hol kell átvágni az A és B oszlopokat. Érdekes részlet, amikor az autó első kerekei mögötti megerősített részről beszélnek, miel ez szokott lenni az IIHS által végzett kőkemény kis-átfedéses töréstesztek gyenge pontja, ahol még a Model S is csak elfogadhatóan teljesített. Úgy néz ki a Model 3 ebben erősebb lesz. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!