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 Az autók szétdarabolása tőlünk sem áll távol, valamiért Tibornak is ez mostanában a kedvenc időtöltése. Ezzel együtt érdekes megnézni, hogyan csinálják ezt a profi tűzoltók, mert sokat tanulhatunk belőle az autók felépítéséről. Most egy Tesla Model 3 boncolását nézhetjük végig egy 25 perces amerikai oktatófilmen. Figyelem, a szép autók kedvelői számra, megrázó képek következnek! Életmentés villanyautóból Az oktatófilm fő célja természetesen az, hogy a tűzoltókat felkészítse nem csak az egyes típusok, de úgy általában a villanyautók sajátosságaira is. Természetesen a legfőbb szempont a biztonságos és gyors mentés, ami mindig a nagyfeszültségű berendezések áramtalanításával kezdődik. Ezt a legtöbb villanyautónál a motorháztér alatt található rikító narancssárga vastag kábel dupla átvágásával érik el. Utána jöhet az utasok kiszabadítása. A Model 3 nagyfeszültségű hálózata. A lenti videó 25 perce alatt számos technikai rajzzal és közelképpel lehetünk okosabbak a Model 3 műszaki felépítésével kapcsolatban. Az oktatók kiemelik, hogy a Tesla azon döntése, hogy a motorok, az akkumulátor és a fűtő berendezések összekötését gyakorlatilag az autó közepe alatt oldották meg, nagyban segíti a munkájukat. Míg például a Model X esetében a küszöb alatt is futottak nagyfeszültségű vezetékek, a Model 3-nál az aksi csomagon kívül bárhova támaszthatják a hatalmas hidraulikus feszítőket, anélkül, hogy a kábelek rövidre zárása lenne a veszély. A Model 3 légzsákjai és övfeszítői. A videóból az is kiderül, pontosan hol helyezkedik el a Model 3 nyolc légzsákja, hogyan lehet az ajtókat áram nélkül is kinyitni, illetve, hogy hol kell átvágni az A és B oszlopokat. Érdekes részlet, amikor az autó első kerekei mögötti megerősített részről beszélnek, miel ez szokott lenni az IIHS által végzett kőkemény kis-átfedéses töréstesztek gyenge pontja, ahol még a Model S is csak elfogadhatóan teljesített. Úgy néz ki a Model 3 ebben erősebb lesz. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!