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
auto
2024. 04. 20. szombat

Így darabolják a tűzoltók a Model 3-at

elektromos autó

Az autók szétdarabolása tőlünk sem áll távol, valamiért Tibornak is ez mostanában a kedvenc időtöltése. Ezzel együtt érdekes megnézni, hogyan csinálják ezt a profi tűzoltók, mert sokat tanulhatunk belőle az autók felépítéséről. Most egy Tesla Model 3 boncolását nézhetjük végig egy 25 perces amerikai oktatófilmen. Figyelem, a szép autók kedvelői számra, megrázó képek következnek!

Életmentés villanyautóból

Az oktatófilm fő célja természetesen az, hogy a tűzoltókat felkészítse nem csak az egyes típusok, de úgy általában a villanyautók sajátosságaira is.

Természetesen a legfőbb szempont a biztonságos és gyors mentés, ami mindig a nagyfeszültségű berendezések áramtalanításával kezdődik. Ezt a legtöbb villanyautónál a motorháztér alatt található rikító narancssárga vastag kábel dupla átvágásával érik el. Utána jöhet az utasok kiszabadítása.

A Model 3 nagyfeszültségű hálózata.

A lenti videó 25 perce alatt számos technikai rajzzal és közelképpel lehetünk okosabbak a Model 3 műszaki felépítésével kapcsolatban. Az oktatók kiemelik, hogy a Tesla azon döntése, hogy a motorok, az akkumulátor és a fűtő berendezések összekötését gyakorlatilag az autó közepe alatt oldották meg, nagyban segíti a munkájukat. Míg például a Model X esetében a küszöb alatt is futottak nagyfeszültségű vezetékek, a Model 3-nál az aksi csomagon kívül bárhova támaszthatják a hatalmas hidraulikus feszítőket, anélkül, hogy a kábelek rövidre zárása lenne a veszély.

A Model 3 légzsákjai és övfeszítői.

A videóból az is kiderül, pontosan hol helyezkedik el a Model 3 nyolc légzsákja, hogyan lehet az ajtókat áram nélkül is kinyitni, illetve, hogy hol kell átvágni az A és B oszlopokat. Érdekes részlet, amikor az autó első kerekei mögötti megerősített részről beszélnek, miel ez szokott lenni az IIHS által végzett kőkemény kis-átfedéses töréstesztek gyenge pontja, ahol még a Model S is csak elfogadhatóan teljesített. Úgy néz ki a Model 3 ebben erősebb lesz.

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.