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 Rendszeresen felmerül az ötlet, hogy legyen az elektromos autókhoz egy mobil powerbank, egy olyan autósegély szolgáltató, aki egy lemerült autóshoz odaautózik a puszta közepére és áttöltenek annyi áramot, amivel már eljut a bajba jutott autós a legközelebbi töltőhöz. A gyakorló villanyautósok ezt az ötletet általában nem is értik, egyszerűen nem szokásunk lemerülni. Legalábbis a többségnek nem, de a kisebbség is annyira ritkán, hogy nem lenne pénzügyileg működőképes egy ilyen vállalkozás, a nagyon ritka esetekben, amikor valaki lemerül, odamegy egy autószállító és elviszi a töltőig. Rivian R1S Forrás: Rivian Persze lenne ennél egyszerűbb megoldás is. Miért nem tudnak a villanyautók egymásnak áramot áttölteni? A thedrive.com interjút közölt RJ Scaringe-gel, a Rivian vezérigazgatójával, amelyből kiderült, hogy a Rivian dolgozik azon, hogy az autói támogassák majd a vehicle-to-vehicle megoldást, tehát hogy az egyik autó a másiknak tudjon áramot adni. Mivel a Rivian mindkét modelljét, Rivian R1T pickupot és a később megjelenő R1S hétszemélyes SUV-ot, alapvetően kaland-autóknak szánják, az ő vásárlóik a hétköznapi autósoktól eltérően könnyen kerülhetnek szorult helyzetbe. Míg a főutak és autópályák mentén egyre több a villámtöltő, lakott területeken bárhol akad egy konnektor lemerülési vészhelyzetre, addig egy vadonban lemerült terepjáró nem csak konnektort fog nehezen találni, de egy hétköznapi autómentő sem mindig tudná megközelíteni. Ilyen helyzetben nagyon jól jöhet, ha egy márkatárs odaautózva át tud tölteni némi áramot a lemerült autóba. Egyelőre csak márkán belül ígérik a rendszer működését, pedig érdekes további lehetőségeket is kínálna a megoldás, gondoljunk akár egy egyszerű autómentőre, de a lehetőségek száma szinte korlátlan. Például a Rivian platóján magunkkal vihetjük az elektromos terepmotorunkat vagy elektromos kerékpárjainkat is, melyek újratöltésére többször is szükség lehet a túra során. Vadkempingezéskor jól jöhet ha egy márkatárs ki tud segíteni extra töltéssel – Rivian R1T, Forrás: Rivian A Rivian már korábban bejelentette, hogy a pickuphoz külső kiegészítő akkumulátort is kínálnak majd, amely egyszerűen elhelyezhető a teherautó platóján az utasfülke mögött, mint egy szerszámos láda. A rendszerbe integrálás kétféleképpen is működhet, egyrészt olyan helyen, ahol még hagyományos konnektor sem található, például vadkempingezéskor, az éjszaka parkoló autó saját akkumulátora lassú töltéssel feltölthető a kiegészítő akkumulátorról, azonban olyan megoldás is lehetséges, hogy a Rivian hűtőkörébe a külső akkumulátor hűtése is bekapcsolható, így jelentős áramfelvételre is lehetőség lenne. Ezzel a megoldással a külső akkumulátor egyszerűen megnövelheti az autó hatótávolságát. Rivian R1T kiegészítő akkumulátor elhelyezése a teherautón A Rivian R1T kiegészítő akkumulátorának rögzítése a teherautó platóján A kiegészítő akkumulátor áráról és kapacitásáról egyelőre nincs információ. Mivel erre az extra biztonságra a felhasználók többségének csak viszonylag ritkán lenne szüksége, így akár néhány napra vagy hétre bérelhető kiegészítőként is nagyon hasznos megoldás lehetne. Annyi bizonyos, hogy a kiegészítő akkumulátor kialakításából adódóan csak az R1T pickup változathoz lenne használható, hiszen az R1S SUV nem ad lehetőséget az extra akku elhelyezésére. A kiegészítő akkumulátor akár ebbe rekeszbe is kerülhetne, de a platóra helyezni egyszerűbb és kényelmesebb. Kiegészítő akkumulátorral még nem, de hosszabb utazások közben a lemerült akkumulátort feltöltöttre cserélő megoldással több gyártó is kísérletezett már, köztük a Tesla is, azonban az egyre javuló villámtöltő hálózat mellett egyre kevésbé tűnik sikeresnek ez a megoldás, úgy tűnik ezt a gyártók és a villanyautósok egyaránt belátták, így a gyártók le is álltak ezekkel a kísérletekkel. A Rivian R1T gyártását a tervek szerint jövőre kezdik meg, az Egyesült Államokban 69 000 dolláros induló áron lesz megvásárolható. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!