Mobiliti RFID ügyfélkulcs igénylése és aktiválása

A héten a hazai szolgáltatók közül elsőként vezette be rendszerében az RFID tokenes vagy más néven ügyfélkulcsos töltőindítást a Mobiliti. Az apró, kulcstartó formájú és méretű azonosító lehetővé teszi, hogy az autós a szolgáltatónál meglévő regisztrációja terhére egyetlen érintéssel indítsa és állítsa meg a töltési folyamatot. Magyarországon eddig néhány egyedi töltőn kívül nem volt lehetőség ilyen egyszerű töltésindításra, a Mobiliti hálózatában is az NKM TöltőPont alkalmazáson keresztül lehetett csak kezelni a töltési folyamatot. A skandináv országokban az RFID-s töltésindítás messze a legnépszerűbb megoldás, hiszen ennek használatához télen nem kell kesztyűt levenni és a mobiltelefonnal hosszasan matatni, elég csak a kulcstartón lévő tokent a töltő megfelelő pontjához érinteni, és indulhat is a töltés.

Az ügyfélkulcsot az NKM TöltőPont applikációból regisztráció után lehet igényelni (profil oldal -> ügyfélkulcs -> Fizikai ügyfélkulcs igénylése). Nagyon fontos, hogy számlázási címnek és bankkártyának már szerepelnie kell a rendszerben a kulcs igényléséhez. Mivel a számlázási és a postázási cím eltérhet egymástól, az igénylés folyamán meg kell adni azt a címet, ahova az ügyfélkulcsot kérjük.

Az ügyfélkulcs néhány nap múlva egy információs lapra ragasztva zöldes színű borítékban érkezik. A csomagban egy meglepetés tárcsa is található, amivel az autó szélvédője mögé kiteheti az autós az elérhetőségét (telefonszám), illetve hogy nagyjából meddig tervez tölteni. A töltőknél ezeknek az információknak a megosztása segíthet a következő autósnak eldönteni, hogy vár-e a töltő felszabadulására, vagy tovább megy. A tárcsa hátlapján egy rövid villanyautós etikett is található.

EZT OLVASTAD MÁR?  Dunaújvárosban is elkészült a Decathlon töltője

Az ügyfélkulcs használatához azonban van még egy feladat: a kapott ügyfélkulcsot a hátulján lévő hosszú számsor utolsó 6 számjegyének megadásával aktiválni kell az NKM TöltőPont applikációban (profil oldal -> ügyfélkulcs -> Aktiválás). Ezzel jelezi az autós a szolgáltató felé, hogy a kiküldött tokent megkapta, és az nem került illetéktelen kezekbe. A fizikai ügyfélkulcs ettől a pillanattól kezdve használható.

Az ügyfélkulcs ugyan 100%-osan működik az NKM TöltőPont applikáció nélkül is, de a két technológia jól kiegészíti egymást. Az RFID ügyfélkulccsal indított és leállított töltésekről például az applikációban értesítés érkezik, így azonnal fény derülhet egy elhagyott vagy ellopott token használatára. Remek szolgáltatás, hogy az applikációban az ügyfélkulcs átnevezhető és akár le is tiltható. Egy regisztrációhoz egyelőre egy mobil és egy fizikai ügyfélkulcs tartozhat. Fontos tudni, hogy az ügyfélkulccsal indított töltés csak ugyanazzal az ügyfélkulccsal állítható le, így illetéktelenek nem tudják megszakítani a folyamatban lévő töltést.

Elektromos autót használsz?