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
auto
2024. 04. 20. szombat

36 000 új töltőt ígér a Volkswagen

Úgy tűnik a Volkswagen tényleg komolyan gondolja elektromobilitást és próbálja elősegíteni a gyors áttörést: mai sajtóközleményük szerint Európa-szerte a Volkswagen Csoport 2025-ig összesen 36 000 töltőpont telepítését ígéri, melyek közül 11 000 Volkswagen márkanév alatt létesül. Ez utóbbi töltőket Volkswagen üzemekbe és mintegy 3000, nagyvárosokban lévő, Volkswagen márkakereskedésbe telepítik. A Volkswagen egy jól jövedelmező üzlet reményében fektet be a mintegy 250 millió Eurót az Elli (Electric Life) nevű leányvállalatába, azaz töltőinfrastruktúra gyártásba és a „We Charge” nevű szolgáltatásba.

„A töltési infrastruktúra egyre inkább döntő tényezővé válik az e-mobilitás gyors áttörésében Németországban. Az elektromos autók töltésének ugyanolyan egyszerű és magától értetődő folyamatnak kell lenni, mint egy okostelefon töltésének. Ehhez lényegesen több töltőállomásra van szükség nem csak nyilvános helyeken, de saját Wallboxok képében is.”- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen Csoport e-mobilitásért felelős igazgatótanácsának tagja.

A Volkswagen becslése szerint a jövőben a töltési műveletek 70%-át otthon fogják majd elvégezni. A Volkswagen az Elli márkanév alatt 2020-tól teljeskörű, a vállalatok és magánszemélyek elvárásainak egyaránt megfelelő töltési megoldásokat kínál majd. A kínálatban a megfizethető fali töltők mellett a telepítés és a megfelelő környezetbarát tápellátást is biztosítják majd. A németországi Volkswagen üzemekben a márka mintegy 4000 töltőpontot telepít elsősorban a munkavállalói számára, de ezek közül sok nyilvánosan is hozzáférhető lesz.

A Volkswagen ID család

A fentiekből következik, hogy a nyilvános töltőállomásokon az összes töltési művelet körülbelül egynegyedét bonyolítják majd az autósok. A Volkswagen „We Charge” szolgáltatásával az ügyfelek a jövőben több mint 100 000 töltési pontot használhatnak majd Európa-szerte, de középtávon a szám 150 000 töltési pontra emelkedik. Együttműködést terveznek kiskereskedelmi láncokkal, amely lehetővé tenné az ügyfelek számára, hogy vásárlás közben kényelmesen az autójukat is feltöltsék. Az Egyesült Királyságban a Tesco-val ez már elkezdődött, de ezt a gyakorlatot a többi áruházláncnak is követni kell.

A Volkswagen a hosszú távú autópályás utazások közbeni töltések alapjait is lefektette. Az ID család tagjait  hosszú hatótávolságra és gyors töltésre tervezték. Az ID.3 a villámtöltőkön 100 – 125 kW teljesítménnyel tölthető a kiválasztott opciótól függően. Üzleti partnereivel közösen a Volkswagen 2020-ig Európa-szerte 400 villámtöltő állomás (amely 2400 töltőpontot jelent) telepítését tervezi főútvonalak és autópályák mentén az IONITY márkanév alatt.

Az azóta már működő bábolnai Ionity töltőállomás építése

Emellett a Volkswagen gyorstöltő infrastruktúrát tervez városi területekre is. Az első 28 gyorstöltő állomást június végén Wolfsburgban helyezik üzembe.

A töltőpontok számában egyébként a politikusi ígéretekhez képest jelentős az elmaradás, csak Németországban a koalíciós megállapodás értelműben 2020-ig több mint 100 000 nyilvános töltőpontra lenne szükség,  melyeknek csupán töredéke készült el, ezért a Volkswagen szerint a politikusok erősebb elkötelezettségére lenne szükség, például a bérleti és építési törvények módosításaival kellene elősegíteni az infrastruktúra gyors terjeszkedésének alapjait, valamint támogatásra lenne szükség az állami és magán parkolóhelyek töltőinfrastruktúrájának bővítéséhez.

Thomas Ulbrich lehetőséget lát arra, hogy az e-mobilitás valódi sikertörténetté váljon Németországban, de ehhez az ipar és a politikusok összehangolt erőfeszítéseire van szükség.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.