A minap a Tesla freemonti gyárának gyártási folyamataiba nyerhettünk egy kis betekintést a CleanTechnica videóink keresztül, az alábbi videókon pedig Mate Rimac mutatja be a horvátországi Rimac gyárat. Mate Rimac garázscégként kezdte, de 2011-től dinamikus növekedésnek indult és napjainkban már több mint 550 embernek ad munkát. Mate az elektromos hajtásrendszerek előnyeit kihasználva szeretett volna sportautókat gyártani, és úgy tűnik a Rimac nevű cégnek sikerülhet az alapító tulajdonos álmának beteljesítése. A Rimac a világ legnagyobb gyártóival (többek között Hyundai, Porsche, Aston Martin, Koenigsegg, Automobili Pininfarina) együttműködve készít nagy teljesítményű elektromos sportautókat, az alkatrészek jelentős részét házon belül előállítva. A Hyundai például egy Tesla Roadster konkurens sportautó előkészítését végzi a horvát gyártóval együttműködve.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 Az alapító tulajdonos Mate Rimac egy négy részes sorozatban végigvezet minket a Rimac létesítményein, bár a forgatás egy hónapja volt, a cég pedig annyira dinamikusan fejlődik, hogy már ebben ez egyetlen hónapban is jelentősebb változások történtek: a videó forgatása óta a termelés fele már új létesítménybe költözött. A következő kihívás a Rimac számára, hogy első szintű (Tier-1) autóipari beszállítóvá nője ki magát a jelenlegi kétségtelenül csúcstechnikás, de kis sorozatú gyártóból. A jelenleg építés alatt álló új létesítményekben a Rimac 2020-tól kezdve nagy volumenben tervez gyártani akkumulátorokat, erőátviteli rendszereket és természetesene a C_Two villanyautót. A sorozat első részében egy rövid történeti áttekintés után CNC megmunkálást, a C-Two koncepció szerszámgyártását láthatjuk, majd a Concept_One alvázának hegesztését, a kábelkötegek gyártását, valamint a motorok, sebességváltók és az infotainment rendszer készítését tekinthetjük meg. A második videó a szénszálas kompozit karosszériaelemek gyártásával, majd a festőüzem bemutatásával indul. Ezután betekintést nyerhetünk az akkumulátor összeszerelésbe, az alkatrészek, az akkumulátor tesztelésébe, végül a C_Two és a Concept_One összeszerelésébe. A négy részes sorozat harmadik részét itt, a negyediket pedig itt láthatjátok. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!