A minap a Tesla freemonti gyárának gyártási folyamataiba nyerhettünk egy kis betekintést a CleanTechnica videóink keresztül, az alábbi videókon pedig Mate Rimac mutatja be a horvátországi Rimac gyárat. Mate Rimac garázscégként kezdte, de 2011-től dinamikus növekedésnek indult és napjainkban már több mint 550 embernek ad munkát. Mate az elektromos hajtásrendszerek előnyeit kihasználva szeretett volna sportautókat gyártani, és úgy tűnik a Rimac nevű cégnek sikerülhet az alapító tulajdonos álmának beteljesítése. A Rimac a világ legnagyobb gyártóival (többek között Hyundai, Porsche, Aston Martin, Koenigsegg, Automobili Pininfarina) együttműködve készít nagy teljesítményű elektromos sportautókat, az alkatrészek jelentős részét házon belül előállítva. A Hyundai például egy Tesla Roadster konkurens sportautó előkészítését végzi a horvát gyártóval együttműködve. Az alapító tulajdonos Mate Rimac egy négy részes sorozatban végigvezet minket a Rimac létesítményein, bár a forgatás egy hónapja volt, a cég pedig annyira dinamikusan fejlődik, hogy már ebben ez egyetlen hónapban is jelentősebb változások történtek: a videó forgatása óta a termelés fele már új létesítménybe költözött. A következő kihívás a Rimac számára, hogy első szintű (Tier-1) autóipari beszállítóvá nője ki magát a jelenlegi kétségtelenül csúcstechnikás, de kis sorozatú gyártóból. A jelenleg építés alatt álló új létesítményekben a Rimac 2020-tól kezdve nagy volumenben tervez gyártani akkumulátorokat, erőátviteli rendszereket és természetesene a C_Two villanyautót. A sorozat első részében egy rövid történeti áttekintés után CNC megmunkálást, a C-Two koncepció szerszámgyártását láthatjuk, majd a Concept_One alvázának hegesztését, a kábelkötegek gyártását, valamint a motorok, sebességváltók és az infotainment rendszer készítését tekinthetjük meg. A második videó a szénszálas kompozit karosszériaelemek gyártásával, majd a festőüzem bemutatásával indul. Ezután betekintést nyerhetünk az akkumulátor összeszerelésbe, az alkatrészek, az akkumulátor tesztelésébe, végül a C_Two és a Concept_One összeszerelésébe. A négy részes sorozat harmadik részét itt, a negyediket pedig itt láthatjátok. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!