Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A sokak által várt Peugeot e-208 februári bemutatkozása után az autó nagy testvére, a 2008-as SUV is megkapta a tisztán elektromos hajtásláncot a benzines és dízeles változatok mellett. Bár maga a bemutató derült égből jött, a kompakt sportterepjáró hatalmas meglepetést nem hozott magával, a franciák ugyanazokkal a megújult, fiatalos megjelenést célzó stílusjegyekkel látták el a járművet, mint amelyek az e-208-ast is jellemzik, és a belsőégésű motoros verzióktól is ugyanazok a jellemvonások különböztetik meg: a kékeszöld árnyalatú csillogó oroszlán-embléma, az „e” jelzés az autó oldalán és hátulján, a színezett hűtőrács, exkluzív Alcantara kárpitozás, illetve néhány egyedi animáció a központi panelen. A két villany-Peugeot a hajtásláncban is osztozik, azaz a terepjáró karosszériája is egy 100 kW teljesítményű elektromos motort, és egy 50 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot rejt el magában, amik a CMP padlólemezen csücsülnek. Az aerodinamikai tényezők miatt azonban hatótávban egy picivel kevesebbet tud a 2008, mégpedig nagyjából 308 kilométert a WLTP szerint, szemben a 208-hoz megadott 340 kilométerrel. Az energia-visszanyeréshez két opció közül választhatunk: a Drive D hasonló vezetési élményt kínál, mint a hagyományos meghajtású változatok, míg a Brake B esetében a gázpedál felengedése jóval nagyobb regeneratív fékezést fog kiváltani. Villámtölteni maximum 100 kW-tal lehet, ez körülbelül fél órát vesz igénybe 80%-ig, míg 7,4, illetve 11 kW-os töltővel 8 és 5 órát kell rászánnunk a teljes töltésre. A MyPeugeot applikáció valamennyi tulajdonos számára könnyebbé teszi a töltés folyamatát a távoli vezérléssel, de a gyártó számos más szolgáltatással készül az autó megjelenésére. Ilyen például az otthoni töltőberendezések széles választéka, töltőkártya Európa nyilvános töltőihez, a töltőállomások helyszíneivel is számoló navigációs rendszer, valamint online tanácsadás a villanyautó legjobb kihasználásához. A Peugeot e-2008 valamikor 2020 elején jelenik meg a gyártó legelső tisztán elektromos sportterepjárójaként, és egyben egy fontos lépéssel folytatva a vállalat elektromobilitási offenzíváját, melyben 2023-ra már valamennyi modellje elérhető lesz elektromosított meghajtással, remélhetőleg minél nagyobb arányban zéró emissziós autókkal. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!