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
auto
2024. 07. 27. szombat

A sokak által várt Peugeot e-208 februári bemutatkozása után az autó nagy testvére, a 2008-as SUV is megkapta a tisztán elektromos hajtásláncot a benzines és dízeles változatok mellett. Bár maga a bemutató derült égből jött, a kompakt sportterepjáró hatalmas meglepetést nem hozott magával, a franciák ugyanazokkal a megújult, fiatalos megjelenést célzó stílusjegyekkel látták el a járművet, mint amelyek az e-208-ast is jellemzik, és a belsőégésű motoros verzióktól is ugyanazok a jellemvonások különböztetik meg: a kékeszöld árnyalatú csillogó oroszlán-embléma, az „e” jelzés az autó oldalán és hátulján, a színezett hűtőrács, exkluzív Alcantara kárpitozás, illetve néhány egyedi animáció a központi panelen.

A két villany-Peugeot a hajtásláncban is osztozik, azaz a terepjáró karosszériája is egy 100 kW teljesítményű elektromos motort, és egy 50 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot rejt el magában, amik a CMP padlólemezen csücsülnek. Az aerodinamikai tényezők miatt azonban hatótávban egy picivel kevesebbet tud a 2008, mégpedig nagyjából 308 kilométert a WLTP szerint, szemben a 208-hoz megadott 340 kilométerrel. Az energia-visszanyeréshez két opció közül választhatunk: a Drive D hasonló vezetési élményt kínál, mint a hagyományos meghajtású változatok, míg a Brake B esetében a gázpedál felengedése jóval nagyobb regeneratív fékezést fog kiváltani.

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

Villámtölteni maximum 100 kW-tal lehet, ez körülbelül fél órát vesz igénybe 80%-ig, míg 7,4, illetve 11 kW-os töltővel 8 és 5 órát kell rászánnunk a teljes töltésre. A MyPeugeot applikáció valamennyi tulajdonos számára könnyebbé teszi a töltés folyamatát a távoli vezérléssel, de a gyártó számos más szolgáltatással készül az autó megjelenésére. Ilyen például az otthoni töltőberendezések széles választéka, töltőkártya Európa nyilvános töltőihez, a töltőállomások helyszíneivel is számoló navigációs rendszer, valamint online tanácsadás a villanyautó legjobb kihasználásához.

A Peugeot e-2008 valamikor 2020 elején jelenik meg a gyártó legelső tisztán elektromos sportterepjárójaként, és egyben egy fontos lépéssel folytatva a vállalat elektromobilitási offenzíváját, melyben 2023-ra már valamennyi modellje elérhető lesz elektromosított meghajtással, remélhetőleg minél nagyobb arányban zéró emissziós autókkal.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.