A Volkswagen legutóbbi sajtóközleménye ismét elszórt néhány fontos információmorzsát a hamarosan útjára induló ID családról. A legelső modell, az ID.3 gyártása még az év vége előtt megkezdődik, és 550 km-es maximális hatótávjával akár a hosszabb utak megtételére is alkalmas lehet.
A Volkswagen az ID.3 és a teljes ID család akkumulátoraira 8 év vagy 160 000 km garanciát vállal. Ez, ahogy a legtöbb gyártónál, ez esetben is azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitása nem csökkenhet az újkori kapacitás 70%-a alá, de a gyártó célja az, hogy az akkumulátor végigélje az autó teljes élettartamát – nyilatkozta Frank Blome.
Az ID.3 háromféle akkumulátor kapacitással vásárolható meg, így aki ritkán megy hosszabb utakra, olcsóbban is megvásárolhatja az autót a legkisebb akkumulátorral, melynek kapacitása 45 kWh (330 km hatótávval). A középső akkumulátor 58 kWh kapacitással rendelkezik, amely WLTP mérési ciklus szerint 420 km hatótávot jelent. A legnagyobb akku 77 kWh, ami 550 km hatótávra elegendő.
Az akkumulátorokat úgy tervezték, hogy gyors töltést tegyenek lehetővé, a legnagyobb töltési teljesítmény 125 kW, amit azonban a legkisebb akkumulátor nem támogat. Fontos információ, hogy Európában 3 fázisú 11 kW AC töltőt is kap az autó, de arra nem tér ki a sajtóközlemény, hogy mindhárom akkumulátorhoz elérhető lesz-e a 11 kW AC töltési teljesítmény, ahogy azt sem tudtuk meg, hogy aki nem vásárolja meg a 3 fázisú fedélzeti töltőt, az 3 kW vagy 6 kW töltési teljesítményre számíthat.
A Volkswagen egyébként hosszú távon azzal számol, hogy a töltések 50%-a otthon, további 20 %-a munkahelyeken AC töltővel történik majd, a legnagyobb teljesítményű autópálya melletti töltőállomásoknál csupán a töltések 5%-át várják, a fennmaradó 25 % pedig városi környezetben történő DC villámtöltések lehetnek, vélhetően előbbinél 100 kW feletti, utóbbinál 50 kW alatti DC töltési teljesítményt értenek.
A töltési karakterisztikáról csupán annyi információt csepegtettek, hogy 30 perc alatt 260 km hatótáv lesz visszatölthető az akkumulátorokba, természetesen csak ésszerűen takarékos vezetési stílus mellett, így egy München – Hamburg vagy Torinó – Párizs útvonalon (melyek egyaránt 800 km hosszúságúak) a legnagyobb akkumulátorral csupán két alkalommal kell majd megállni tölteni.