Bemutatkozott az elektromos Peugeot 208
A Genfi Autószalonra tett látogatása előtt néhány nappal bemutatta megújult 208-asát a Peugeot, amelyről már régóta ismeretes, hogy tisztán elektromos hajtáslánccal is választható lesz idén őszi megjelenésekor. A francia autógyártó kínálatába így újabb villanyos személyautó csatlakozik, az iOn-nal ellentétben viszont az új modell már a kis méretű járműveket tömörítő eggyel magasabb B-szegmensbe érkezik, mely csak most kezd igazán utat engedni az elektromosításnak.
A Peugeot villanyautójának nagy előnye a sportos és fiatalos külső, mely a sajtóanyag szerint mindössze néhány apróságban különbözik a benzines és dízeles verzióktól, például a hűtőrács színezetében és az embléma megvilágításában. Így tehát nem kell tartanunk a feleslegesen túlhangsúlyozott futurisztikus dizájnelemektől, melyek elcsúfíthatják az autót – a Peugeot e-208 egy igazán pofás kisautóra sikerült. Az új 208-as egyébként hosszabb, szélesebb, és alacsonyabb lett a jelenleg forgalmazott elődjénél, részben ebből adódik a dinamikus megjelenése.
Wall Box használatával az e-208 kicsivel több mint öt óra alatt tölthető fel három fázis (11 kW) esetén, és 8 óra alatt egy fázison (7,4 kW). DC villámtöltőn egészen 100 kW-ig enged fel minket az aksi, így a 80%-os töltöttség fél óra alatt elérhető. Az akkumulátorra 8 éves / 160 000 kilométeres garancia érvényes. A Peugeot továbbá azt ígéri, hogy az ő villanyautójáé lesz a legjobb hőkomfort a piacon, ami többek között a hőszivattyúnak, és az automatikus, illetve előre programozható hőmérséklet-beállításnak köszönhető.
Előrendelni az autót állítólag március végétől lehet, de erről vélhetően egy hét múlva a Genfi Autószalonon többet megtudunk.