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 A Genfi Autószalonra tett látogatása előtt néhány nappal bemutatta megújult 208-asát a Peugeot, amelyről már régóta ismeretes, hogy tisztán elektromos hajtáslánccal is választható lesz idén őszi megjelenésekor. A francia autógyártó kínálatába így újabb villanyos személyautó csatlakozik, az iOn-nal ellentétben viszont az új modell már a kis méretű járműveket tömörítő eggyel magasabb B-szegmensbe érkezik, mely csak most kezd igazán utat engedni az elektromosításnak. A Peugeot villanyautójának nagy előnye a sportos és fiatalos külső, mely a sajtóanyag szerint mindössze néhány apróságban különbözik a benzines és dízeles verzióktól, például a hűtőrács színezetében és az embléma megvilágításában. Így tehát nem kell tartanunk a feleslegesen túlhangsúlyozott futurisztikus dizájnelemektől, melyek elcsúfíthatják az autót – a Peugeot e-208 egy igazán pofás kisautóra sikerült. Az új 208-as egyébként hosszabb, szélesebb, és alacsonyabb lett a jelenleg forgalmazott elődjénél, részben ebből adódik a dinamikus megjelenése. Az alapot a PSA Group CMP moduláris platformja adja, amely mindenféle üzemanyag általi meghajtást biztosít az autó számára. A gyártó elmondása szerint az akkumulátort is úgy sikerült szétteríteni a jármű aljában, hogy az utastér és a lábtér semmivel nem lett kisebb, mint a belsőégésű változatokban. Az akkupakk egyébként 50 kWh-nyi kapacitással tudja tárolni az energiát, ami a NEDC szerint 450, az újabb és pontosabb WLTP ciklus szerint pedig 340 kilométeres hatótávolságot jelent. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő), amihez 260 Nm nyomaték társul. Ezzel a specifikációval a százas tempó 8,1 másodperc alatt érhető el álló helyzetből. A hatótáv és az élményvezetés közötti választást három vezetési mód segíti: az Econál kevésbé kell aggódnunk a töltést illetően, a Sportnál megtapasztalhatjuk az autó igazi erejét, a Normal pedig az arany középút a kettő között. Wall Box használatával az e-208 kicsivel több mint öt óra alatt tölthető fel három fázis (11 kW) esetén, és 8 óra alatt egy fázison (7,4 kW). DC villámtöltőn egészen 100 kW-ig enged fel minket az aksi, így a 80%-os töltöttség fél óra alatt elérhető. Az akkumulátorra 8 éves / 160 000 kilométeres garancia érvényes. A Peugeot továbbá azt ígéri, hogy az ő villanyautójáé lesz a legjobb hőkomfort a piacon, ami többek között a hőszivattyúnak, és az automatikus, illetve előre programozható hőmérséklet-beállításnak köszönhető. Előrendelni az autót állítólag március végétől lehet, de erről vélhetően egy hét múlva a Genfi Autószalonon többet megtudunk. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!