Bemutatkozott az elektromos Peugeot 208

A Genfi Autószalonra tett látogatása előtt néhány nappal bemutatta megújult 208-asát a Peugeot, amelyről már régóta ismeretes, hogy tisztán elektromos hajtáslánccal is választható lesz idén őszi megjelenésekor. A francia autógyártó kínálatába így újabb villanyos személyautó csatlakozik, az iOn-nal ellentétben viszont az új modell már a kis méretű járműveket tömörítő eggyel magasabb B-szegmensbe érkezik, mely csak most kezd igazán utat engedni az elektromosításnak.

A Peugeot villanyautójának nagy előnye a sportos és fiatalos külső, mely a sajtóanyag szerint mindössze néhány apróságban különbözik a benzines és dízeles verzióktól, például a hűtőrács színezetében és az embléma megvilágításában. Így tehát nem kell tartanunk a feleslegesen túlhangsúlyozott futurisztikus dizájnelemektől, melyek elcsúfíthatják az autót – a Peugeot e-208 egy igazán pofás kisautóra sikerült. Az új 208-as egyébként hosszabb, szélesebb, és alacsonyabb lett a jelenleg forgalmazott elődjénél, részben ebből adódik a dinamikus megjelenése.

Az alapot a PSA Group CMP moduláris platformja adja, amely mindenféle üzemanyag általi meghajtást biztosít az autó számára. A gyártó elmondása szerint az akkumulátort is úgy sikerült szétteríteni a jármű aljában, hogy az utastér és a lábtér semmivel nem lett kisebb, mint a belsőégésű változatokban. Az akkupakk egyébként 50 kWh-nyi kapacitással tudja tárolni az energiát, ami a NEDC szerint 450, az újabb és pontosabb WLTP ciklus szerint pedig 340 kilométeres hatótávolságot jelent. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő), amihez 260 Nm nyomaték társul. Ezzel a specifikációval a százas tempó 8,1 másodperc alatt érhető el álló helyzetből. A hatótáv és az élményvezetés közötti választást három vezetési mód segíti: az Econál kevésbé kell aggódnunk a töltést illetően, a Sportnál megtapasztalhatjuk az autó igazi erejét, a Normal pedig az arany középút a kettő között.

Wall Box használatával az e-208 kicsivel több mint öt óra alatt tölthető fel három fázis (11 kW) esetén, és 8 óra alatt egy fázison (7,4 kW). DC villámtöltőn egészen 100 kW-ig enged fel minket az aksi, így a 80%-os töltöttség fél óra alatt elérhető. Az akkumulátorra 8 éves / 160 000 kilométeres garancia érvényes. A Peugeot továbbá azt ígéri, hogy az ő villanyautójáé lesz a legjobb hőkomfort a piacon, ami többek között a hőszivattyúnak, és az automatikus, illetve előre programozható hőmérséklet-beállításnak köszönhető.

Előrendelni az autót állítólag március végétől lehet, de erről vélhetően egy hét múlva a Genfi Autószalonon többet megtudunk.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.