Két újabb ráncfelvarrás érkezik a Tesla Model 3-hoz

Nemrég számoltunk be la, hogy új kialakítást kapott a Tesla Model 3 első csomagtartója, most pedig úgy néz ki két másik újítás is gyártásba került már. A Teslánál nincsenek modellévek, folyamatosan frissül nem csak az autók szoftvere, de hardvere is. Ezek általában a lemezek alatti változtatások, de most látványos újítások érkeznek.

A Tesla általában nem kommunikálja ezeket előre – legfőképp azért, mert amíg még vannak az értékesítési csatornában a régebbi és az újabb alkatrésszel is autók, addig nem akarják megnehezíteni a korábban rendelt autók átadását. Pár hét alatt aztán általában tisztul a helyzet, elfogy a régebbi gyártás és utána több részlet is hivatalossá válik.

Új első lámpák

A Model 3 első fényszórói már egyszer frissültek még az amerikai forgalmazás kezdetén, nagyjából fél év elteltével. Az első változat nem vizsgázott valami fényesen (elnézést a rossz szóviccért) az amerikai IIHS független tesztjében, csak olyan közepes eredményeket produkált, a módosított változat azonban már elég volt az élmezőnybe kerüléshez. Mármint Amerikában. Európában ugyanis már nem számít ennyire fejlettnek a kis Tesla világítástechnikája, hiszen itt már egy Corsához is rendelhetünk mátrix fényszórókat. Míg a Tesla minden modelljében jó minőségű, de sima, hagyományos LED izzók vannak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha szembejön egy autó, akkor a rendszer csak egészben tudja lekapcsolni az országúti fényt, míg egy mátrixos autó csak annyi kis LED-et kapcsol csak ki, hogy éppen ne vakítsuk el a másik autóst, de mi a lehető legjobban bevilágított utat lássunk. Szóval, nem vitás, a Model 3 első lámpáinál van jobb a szegmensben, de még az alatt is.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hét személy, 280 km hatótáv: ilyen a Citroën családi egyterűje
Balra az új, jobbra a régi első fényszóró. Forrás: driveteslacanada.ca

Hogy a fenti új lámpakialakítás pontosan mit változtat ezen azt nem tudjuk, de a Drive Tesla Canada oldal fotói szerint az észak amerikai országban már megjelent egy új verzió a frissen átadott autókon. A lámpa külső formája és így az autó arculata változatlan, de egyértelműen látszik, hogy a kocsi „alsó szemhéjánál” két nagyobb és egy különálló harmadik egység van a búra alatt. Elsőre nem feltétlenül tűnik mátrix kialakításunka, de pontosat majd akkor tudunk, ha hivatalosan is megerősítik a változásokat, vagy ha egy vásárló megosztja a tapasztalatait.

Elektromos csomagtér ajtó

Bár elsőre erősen a First World Problems kategóriájába tartozó nyavalygásnak tűnhet, de egyrészt ennyi pénzért már elvárható, másrészt tele kézzel egy bevásárlóközpont parkolójában praktikus is tud lenni az elektromos működtetésű, illetve automata csomagtér ajtó. Az ilyen extrák ugyanis sokszor azt a szolgáltatást is nyújtják, hogy nem kell a csomagokkal teli kezünkkel akrobatikus mutatványokat előadni, hogy kihalásszuk a zsebünkből a kocsikulcsot, mivel ha a lábunkkal a hátsó lökhárító alatt a megfelelő helyre legyezünk, a csomagtért automatikusan kinyílik. (Természetesen csak akkor, ha telefonunk, vagy kocsikulcsunk, azaz jó esetben mi magunk, az autó közelében vagyunk).

EZT OLVASTAD MÁR?  Nem jön már idén Európába a Mustang Mach-E
Balra az új, jobbra a régi teleszkópos kitámasztó. Forrás: driveteslacanada.ca

Szintén a kanadai Teslás oldal kapta a fülest, hogy változott a hármas hátsó csomagtartójának teleszkópos kitámasztója és úgy néz ki, mintha egy elektromos kábel is befutna hozzá. Ezzel az extrával a Model 3 behozná testvérét az Y-t, amelyet már a kezdettektől így szállítottak. A fenti képen jól látható a különbség. Érdekesség, hogy a kép tanúsága szerint a hátsó ablak fűtőszálainak mintázata is változott.

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.