A Volkswagen az 1989-es frankfurti autókiállításon Volkswagen IRVW Futura néven mutatta be, milyennek képzeli az ezredforduló autóját. A tanulmányautót év elején a Spiegel is elővette, ők a Sharan vonalvezetésével fedeztek fel kísérteties hasonlóságot, az insideevs.com újságírójának pedig az tűnt fel, hogy az ID. 3 egyes stílusjegyei is megtalálhatók a 30 éves tanulmányautón. Számomra a kék-fekete fényezés, az orr-rész és a kerekek hasonlítanak leginkább az ID.3-hoz (Volkswagen IRVW Futura tanulmányautó 1989-ből. Fotó: Volkswagen) Volkswagen ID.3 Természetesen kissé hunyorítani kell a hasonlóságok felismeréséhez, de ha megnézzük a keréktárcsákat, az első lámpákat és az egész orr részt, a fehér belsőt, kormánykereket, a kétszínű, türkiz-fekete fényezést, akkor valóban elképzelhető, hogy az ID.3 tervezői elcsentek néhány ötletet elődeiktől, amivel persze semmi probléma nincs, hiszen ez a tanulmány szintén a német gyártó mérnökeinek munkája. A felfelé nyíló ajtók ma is ritkaságnak számítanak (Volkswagen IRVW Futura tanulmányautó 1989-ből. Fotó: Volkswagen) Egyes megoldásokkal, például az elektromos szervokormánnyal és rögzítőfékkel, a kívülről is vezérelhető automatikus parkolási rendszerrel, a digitális kijelzőkkel, navigációs rendszerrel és a hőszigetelt üvegből készült panorámatetővel jól megérezték a jövőt a VW tervezői, a meghajtásban azonban pesszimisták voltak, ugyanis a tanulmányautót egy 1,7 literes, 82 lóerős G-feltöltővel ellátott benzinmotor hajtja, amely 155 Nm nyomatékot és 82 lóerőt biztosít a 2+2 személyes kisautó mozgatásához. Ötletes, de azóta sem terjedt el az integrált gyerekülés, amely az autó hátsó üléséből hajtogatható ki. A rózsaszíntől eltekintve van némi hasonlóság az ID.3 világos belsőjével (IRVW Futura tanulmányautó 1989-ből. Fotó: Volkswagen) Volkswagen ID.3 A Futura ma a Wolfsburgi Volkswagen Autómúzeum Alapítvány állandó kiállításának részét képezi, ha olvas minket valaki Wolsburgból és arra jár, kérjük nézze meg élőben is, és számoljon be róla. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!