Rendelhetők az elektromos Rolls-Royce oldtimerek
Két újabb klasszikus született újjá elektromos meghajtással a Lunaz garázsában, az 1961-es Rolls-Royce Phantom V-ből és az 1956-os Silver Cloudból összesen 30 darab épül az ügyfelek által választható különböző formákban, például négyajtós limuzinként vagy pedig kétajtós kupé karosszériával.

A restaurációval és villanyos hajtásláncok fejlesztésével foglalkozó brit cég már a mi érdeklődésünket is felkeltette tavaly, hiszen ez az a csapat, mely az egyik legnagyobb kínálatot kívánja kiépíteni elektromosított oldtimerekből. Az első kettő rendelhető modell a Jaguar XK120 és a Bentley F2 Flying Spur volt, és a múlt század számos további álomautójának átalakítása van tervbe véve, ugyanis a cég szerint korábban soha nem mutatkozott még ekkora érdeklődés a történelem legnagyobb klasszikusainak kibocsátásmentes változatai iránt.
A Phantom V egy 120 kWh-s akkucsomagot kapott, míg a Silver Cloudba egy kisebb, 80 kWh-s pakk fért be, a hatótávolság pedig állítólag közel 400-480 kilométer az aksi méretétől függően. A külső dizájnon és az utastér megjelenésén csak ott módosítottak az építők, ahol az elektromos hajtáslánc ezt szükségessé tette, ám a teljes szoftver- és hardverrendszer megújult. Ez magába foglalja többek között a hátul ülő utasok számára beillesztett képernyőket, az audiorendszert, a műholdas navigációt, infotainment rendszert, valamint a Wi-Fi kapcsolatot is.

Tekintve, hogy a Silver Cloud indulóára adók nélkül 350 000 angol font (136,3 millió forint), a Phantomért pedig 500 000 fontot (195 millió forintot) kér a Lunaz, sejthetjük, hogy a vásárlók elsősorban a gyűjtők közül kerülnek ki, akik nagy becsben tartják majd az autót. Az elektromos Bentleynek azonban akadt olyan megrendelője is, aki napi közlekedéshez használja az oldtimert.