Kisebb lett a Model 3 első csomagtartója

Az alapoktól elektromosnak tervezett autók közös jellemzője a külső méretekhez viszonyítva nagyobb utas- és/vagy csomagtér. A villanyhajtás kisebb helyigénye teszi lehetővé, hogy több típusba elől és hátul egyaránt legyen csomagtartó. A Tesla minden modelljére jellemző ez a megoldás. Az Electrek friss híréből tudtuk meg, hogy a legutóbb átadott Model 3 kisebb első csomagtérrel rendelkezik, mint a korábbi autók. A karosszéria kívülről természetesen nem változott, az első csomagtér nyílása azonos méretű maradt, azonban belül egyértelműen kisebb a csomagoknak jutó hely.

Mi lehet a háttérben? A Teslás fórumokon a többség arra spekulál, hogy jön a hőszivattyús fűtés. A villanyautók hatótávjára negatívan hat a téli időjárás. Nem csak az akkuból kivehető áram mennyisége lesz kevesebb hidegben, de az utasteret és magát az akkut egyaránt az akku energiájának felhasználásával fűthetjük. Sok gyártó használja a légkondicionálót fűtésre is. Egyes típusoknál opcionális, másoknál az alapfelszereltség része a hőszivattyús fűtés, a Tesla azonban a Model Y bemutatásáig nem használta ki ezt a lehetőséget. Tekintve, hogy a Model Y és a Model 3 rengeteg alkatrészen osztozik, így nem lenne meglepő fordulat, ha a Model 3 is megkapná a hatékonyabb fűtést. Egyelőre az elméletet semmilyen hivatalos dokumentum nem támasztja alá, nem került a megrendelhető opciók közé a hőszivattyús fűtés és a használati útmutató sem tér ki rá.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.