PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

A Tesla a napokban kiadta mobilalkalmazása legújabb, 4.8.0-ás változatát – legalábbis iOS-re, az Androidos változat mindig pár nappal később érkezik.

A most bekerült újdonságok a legtöbbünk számára nem túl érdekesek – Amerikában mostantól meg lehet nézni a kocsi lízingadatait, illetve az otthoni Tesla aksink és napelemünk javításának státuszát is. Ami viszont megér egy misét, az a kódban talált, a jövőben érkező funkciók előkészítése – számol be róla a notateslaapp.com.

A vámpírok réme

A vámpír-fogyasztók jelenségéről már mi is írtunk többször, én is igyekeztem lemérni, hogy az én kocsim mennyire merül, ha nem használom. Fontos, hogy ez nem valamifajta akku-önkisülés, hanem arról van szó, hogy minél „okosabb” egy kocsi, annál több kütyü megy benne állandóan, nézeget fel a felhőbe, ami eszi az áramot. Ha egy kocsit távolról elérhetünk mobiltelefonnal, akkor valaminek mindig online-nak kell lennie, hogy figyelje, keresi-e a gazdája. Ha emellett még beépített, mozgásra bekacsoló kamerák is őrzik az autó biztonságát, akkor ezek is eszik az áramot, főleg ha egy forgalmas parkolóban sokszor – feleslegesen – bekapcsolnak.

Vámpírnaplók – valami szívja a Teslám vérét

Most úgy néz ki, egy új frissítést készít elő a Tesla, ami bizonyos esetekben csökkentheti a kocsi használaton kívüli fogyasztását.  Amikor elhagyjuk az autót, az pár perc elteltével alvó üzemmódba kapcsol, ami viszonylag energiatakarékos – már ha nem megy a Sentry, azaz a kamerás, biztonsági Őrszem funkció. Csakhogy akárhányszor elindítjuk az appot, az autó minduntalan felébred mély álmából, és alkalmanként 10-10 percre, parancsra várva, így is marad. Így van ez akkor is, ha valakinek mondjuk Tesla napeleme és energiatárolója van, és a mobilappban csak azokat akarná babrálni, vagy pedig egyszerűen csak valami mást akar megnézni az alkalmazásban.

Ha minden igaz, akkor a jövőben azonban ez változni fog. Amikor leállítjuk a kocsit, az alvó üzemmód előtt mindig elküldi majd a legfrissebb adatokat, például az akkutöltöttséget, a GPS pozíciót, az ajtók és az ablakok állapotát (zárva/nyitva), stb., a felhőbe, majd nyugovóra tér. Hozzáértők szerint valószínű, hogy ezután majd a mobilapp elindításával nem ébred fel automatikusan a kocsi, az adatok csak akkor frissülnek, ha a felhasználó aktív adatkapcsolatot kezdeményez, mondjuk elindítja a klímát. Ez sokkal több, hosszú, megszakítás nélküli alvó üzemmódot eredményez majd, ami csökkenti a vámpírfogyasztást.

Különleges igények

A kód alapján készül egyébként még két újdonság is.

Az első azokat érinti, akiknek nem Teslájuk van, de használni akarják (tudják) a Superchargereket ott, ahol ezek már megnyíltak. Jelenleg nem tudnak rászűrni kifejezetten azokra az oszlopokra, amelyek mindenkinek elérhetőek, de hamarosan megjelenik majd ez a filter is.

A másik újítás azokat érinti, akik maguk adják el használt Teslájukat. Hamarosan a mobilapplikációban közvetlenül át tudják ruházni az autót az új tulajdonosra, magyarul egy másik Tesla-fiókhoz lehet rendelni az alvázszámot. Ez akkor lehet hasznos, ha mondjuk eladjuk az autót, majd a papírok átadása és a vételár beérkezte után egy füst alatt a saját Tesla-fiókunkból a vevőjébe raknánk át a kocsit, hogy kényelmesen, a mobilapplikációval is tudja azt használni.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.