PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Számos újdonságot jelentett be tisztán elektromos modelljéhez a Polestar, amelyek az autó dizájnját, hajtásláncát, és környezeti lábnyomát is érintik.

A műszaki frissítés a Polestar 2 Standard Range Single Motor változatára vonatkozik, amely a továbbfejlesztett cellakémiának köszönhetően nagyobb akkumulátorkapacitással büszkélkedhet (a korábbi bruttó 64 kWh helyett immár 69 kWh), és 130 kW-tal tölthető egyenáramú hálózaton. Ezzel a hatótáv is nőtt, már nem 440 km a típus hivatalos WLTP-szerinti hatótávolsága, hanem akár 474 km-t is el tud menni egy töltéssel az európai szabvány szerint. A motor teljesítménye sem maradt változatlan, 165 kW-ról 170 kW-ra emelkedett. Optimalizálták a Plus Pack hőszivattyújának hőmérsékleti tartományát, és a légszűrő berendezésen is javítottak.

Ami a külső megjelenést illeti, a Polestar új színeket vezetett be a palettára, és a standard 19 colos, valamint az opcionális 20 colos felnik dizjánja is megújult. Emellett új kárpitozást, és levehető napellenzőt is hozott a modellfrissítés.

A kínai tulajdonban lévő svéd márka kiemeli, hogy általános középciklusi ráncfelvarrások helyett olyan frissítéseket akar bevezetni, amelyek a járműhöz köthető szén-dioxid-kibocsátásra is hatással vannak. A Polestar 2 ezért fenntarthatósági változtatásokat is kapott. Az egyik ilyen az autóhoz felhasznált csillám ásványok eredetének nyomon követése blockchain technológiával, ami a Circulorral való együttműködés eredménye. A Polestar ezentúl már csak olyan beszállítótól vásárolja az autók akkumulátorházát hordozó alumíniumtálcát, amelyek megújuló energiát használnak, ezáltal járművenként 750 kilogramm CO2e-emissziócsökkentést ér el. Ehhez további 600 kilós kibocsátáscsökkentés adódik, ami az alacsony karbonintenzitású alumínium felhasználásának köszönhető a keréktárcsákon.

A most bejelentett újdonságok szeptembertől jelenhetnek meg az autókon.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.