A kínai kikötőkben lassan már mindennaposak az Európába induló elektromos autók, és ha hihetünk a legfrissebb híreknek, hamarosan egy rendkívül baráti árú miniautót is kapunk az ázsiai országból. Ám a történet ezúttal egy kicsit összetettebb, mint máskor, merthogy nem egy kínai autógyártó hozza termékét az európai autópiacokra, hanem egy amerikai start-up szerzett exkluzív értékesítési, forgalmazási, és branding jogot a Kínában gyártott I-GO-ra. A Mullen Automotive a napokban jelentette be, hogy még idén megkezdi az I-GO névre keresztelt apró, elsősorban utolsó kilométeres kiszállításokra szánt villanyautó értékesítését néhány európai országban, egészen pontosan az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Írországban. A kiszállítások a tervek szerint decemberben kezdődnének, és aki megvásárolja az autót, annak nettó 11.999 dollárt, jelenlegi árfolyamon számolva mintegy 4,94 millió forintot kell fizetni. Erre jön még rá az áfa és a helyi szállítási költség. A Mullen elmondása szerint az autó homologizációja már megtörtént az európai piacra, ám jelenleg még folynak a tárgyalások a helyi partnerekkel a forgalmazáshoz és a szervizeléshez. Érdemes azonban kétségekkel fogadni a start-up bejelentését, hiszen a közelmúltban számos olyan állítás hangzott el tőlük, amely a kamu autógyártó kezdővállalkozásokra vadászó Hindenburg Research szerint csupán a befektetők megtévesztésére szolgált – mint például a szilárdtest-akkumulátorok terén elért eredmények, illetve nagyszámú megrendelés a beharangozott, de gyártásba nem vitt termékekre. Bár a Mullen nem említi közleményében, de az InsideEVs kiderítette, hogy az I-GO gyártója a kínai Henan Henrey Shiying Vehicle, amely egy négyüléses városi miniként árulja az autót 9385 dollárért, így feltételezhető, hogy a Mullen átalakítja csomagszállító feladatra. Véleményük szerint hatalmas az igény ilyen kicsi városi futárautókra Európában. Az I-GO 16,5 kWh akkukapacitásából mintegy 200 kilométer hatótáv nyerhető ki – a NEDC szerint, azaz a WLTP hatótáv ennél alacsonyabb. A kocsi 795 kilót nyom, tengelytávja 2,44 méter, teherbírása és csomagterének kapacitása azonban nem ismert. A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 34 kW teljesítménnyel. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!