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
auto
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

Több mint tízezer töltőoszlopból álló, saját, nagyteljesítményű töltőhálózatot épít a Mercedes-Benz. Erről Markus Schäfer, a német autóipari óriáscég technológiai igazgatója beszélt a CES 2023 kiállításon Las Vegasban. Az Ionity-től független hálózat telepítése elsőként Észak-Amerikában kezdődik meg, még idén, ezt követően Európában, Kínában és egyéb fontos piacokon is megjelennek az új töltők.

Az észak-amerikai hálózat kiépítésében a Mercedes-Benz együttműködik az MN8 Energy napenergiás és akkus tároló üzemelettő céggel, valamint a ChargePoint vezető töltőhálózat üzemeltetővel, Az észak-amerikai hálózat a tervek szerint 2027-re készül el. Összesen több mint 400 állomáson több mint 2500 nagy teljesítményű töltőoszlop áll majd a villanyautósok rendelkezésére.
A töltőállomásokat az autópályák, nagyobb kereszteződések és nagyvárosi területek közelében létesítik majd, szabályos távolságra egymástól, és prémium, fenntartható és megbízható töltési élményt kínál majd az új hálózat. Az észak-amerikai hálózat teljes beruházási költsége valamivel több, mint 1 milliárd euró lesz a következő 6-7 évben, melyhez a tőkét a Mercedes és az MN8 nagyjából fele-fele arányban biztosítja.

A Mercedes-Benz töltőközpontok helyét és környezetét gondosan választják ki, a szélesebb vásárlói igényeket szem előtt tartva, így élelmiszerboltok és mellékhelyiségek is elérhetők lesznek. A létesítmények biztonságát térfigyelő kamerák növelik, az időjárás viszontagságai ellen pedig – ahol ez lehetséges – tető fog védeni, amelyre napelemeket is felszerelnek, valamint zöldáram szerződésekkel és akkreditált szállítótól származó megújuló energia tanúsítványokkal biztosítják a környezetbarát töltést.

Egy helyszínen, legalábbis az első telepítési ütemben 4-12 darab, később viszont akár 30 darab nagy teljesítményű, akár 350 kW leadására képes töltőoszlopokat telepítenek majd. Az egyes autók maximális töltési teljesítményét, egyben a várakozási idő minimalizálását intelligens teljesítménykezelő rendszer segíti majd elő.

A hálózat minden márka elektromos járművei számára nyitva áll majd, de a Mercedes-Benz ügyfelei különleges előnyöket élvezhetnek. Például előre lefoglalhatják majd a töltőhelyet és optimalizált útvonaltervezést is kínál majd az autók navigációs rendszere. Természetesen a Plug&Charge funkció is működik majd az új hálózaton, így nem lesz szükség az autó csatlakoztatásán kívül egyéb, pl. RFID kártyás azonosításra a töltés megkezdéséhez, mivel a jármű és a töltőoszlop a töltőkábelen keresztül kommunikál egymással.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás