A pénteken megrendezett Product Vision Day 2023 rendezvényén a Fisker Inc. a közeljövőben megjelenő teljes elektromos-autó kínálatát bemutatta. Előző hírünkben az elképesztően olcsónak ígért városi szabadidő-autóról, a Pearről írtunk, egy másikban pedig a hatalmas hatótávú, ötszemélyes Roninról számoltunk be. Ebben a anyagban azt nézzük meg, mivel próbál helyt állni Fisker egy olyan mezőnyben, ahol a Tesla Cybertruck, a Ford F-150 Lightning, és a Chevrolet Silverado EV ellen kell versenyezni a vásárlókért. Persze pickupok között is van különbség, így a Fisker Alaska elsősorban nem munkagépnek készül, mint a Ford villanyautója, hanem inkább amolyan kirándulós divatplatósnak, mint a Rivian R1T. A jármű meglehetősen kompakt, de az alapállásban közel 1,4 méter hosszú plató kibővíthető a csomagtérajtó lenyitásával, valamint a kabintól elválasztó fal lehúzásával plusz csomagteret szabadíthatunk fel.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Fisker hozzátette, hogy nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a pickup könnyű és fenntartható legyen, de közben a praktikus és egyedi funkciók és felszerelések se maradjanak el, mint például a gigantikus, valószínűleg világrekorder pohártartó a középkonzolon. A hajtáslánc jellemzőiről sok infó nem derült ki, de 368-544 km közötti hatótávot várhatunk. Az Alaska a tervek szerint már 2025-ben piacra kerülne, hasonlóan a másik két újdonsághoz, ám ezt érdemes kételkedve fogadni egy olyan startuptól, amely jelenleg első termékének gyártásának felfuttatásával küzd, és folyamatosan termeli a veszteséget. Az Electrek hírportál ráadásul úgy tudja, hogy még a most bemutatott prototípusok is annyira újak, hogy a premier előtt pár órával fejezték be őket – ezért nem találni még róluk hivatalos fotókat a cég médiaoldalán. Fisker mindenesetre úgy véli, hogy a FT31 padlólemez, mely az Ocean SUV platformjának módosított változata, lehetővé teszi a modell gyors piacra vezetését, csakúgy, mint az alacsony árat. Az Alaska a tervek szerint 45.400 dollárba kerül majd Amerikában, támogatással együtt tehát 37.900 dollárért el lehet vinni. Összehasonlításképpen a Rivian R1T például 73.000 dollárról indul támogatás nélkül. Az előfoglalást már megnyitotta a Fisker az Alaskára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!