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 Egyelőre még a fejlesztés fázisában vannak, de a koncepció érdekes. Vajon ez segítheti a városlakók otthoni töltését? Holland probléma, holland megoldás Nyilván idehaza is sokan laknak olyan városi környezetben, ahol nincs teremgarázs, és az udvarba sem lehet beállni. Nekik megoldás lehet a benzinkutakhoz hasonló villámtöltők mellett az áruházak, boltok parkolójában, vagy az utcai parkolók mellett található AC töltők sora, ám ezekből egyelőre még nincs elég. Így sokan kacérkodnak a gondolattal, hogy kihúznak egy hosszabbítót a házból, ám a hagyományos vezeték komoly veszélyforrás ha a járdán megy keresztül – és valószínűleg emiatt nem is szabályos a használata. A smart solution if you need to charge across the sidewalk https://t.co/m29bWWya62 pic.twitter.com/nFFP7AwThh — Alex (@alex_avoigt) September 2, 2023 Hollandiában a hazai 50 százaléknál jóval magasabb, 70 százalék azok aránya, akik nem tudnak garázsban tölteni, így ott folyamatban is van egy hatalmas program, amely 2030-ig 1,8 millió töltőoszlopot akar lerakni. Ám ott is vannak akik megoldanák ezt maguk. Nekik kínálhat megoldást a Flatpower ötlete, amelyet, jobb híján, a régebbi számítógépek IDE kábeléhez tudunk hasonlítani – kockák előnyben. A lapos kábelt így elvileg nyugodtabban lehet a járdán átvezetni, mivel nehezebb benne elesni. Hogy ez tényleg igaz-e az még elválik, de az ötlet mindenképp érdekes. Megkerestük a céget, mivel a weboldalukon gyakorlatilag semmi információ nincs a termékről, ám mint kiderült a startup még a fejlesztés fázisában van. Ha készek az értékesítésre, akkor több információt is megosztanak majd az új lapos töltőkábelről. Egyébként mi ezt a megoldást utcai AC töltőknél is el tudnánk képzelni. Ezek jellemzően nem rendelkeznek beépített kábellel, így a csomagtartóból kell előhalászni az anakondát, ám egy ilyen lapos kábel viszonylag kis helyre felcsévélhető lenne a töltőoszlopon belül. Veszélyes utcai töltés miatt intézkedett a közterület-felügyelet Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!