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
auto
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

Pár napja számoltunk be róla, hogy a Volkswagen úgy döntött, hatékonysági programja keretében befejezi az autógyártást a híres drezdai átlátszó gyárban, és helyette a helyszín inkább K+F feladatokat kap.

Úgy tűnik túl nagy volt a felháborodás.

Egyelőre

A múlt hétvégén megszellőztetett tervek elég nagy felháborodást váltottak ki – főleg a helyi politika nehezményezte, hogy megszüntetnék az autógyártást. Bár az üzemben évente csak pár ezer autó készül, így a konszern döntése teljesen érthető és logikus volt, valamint azt is hangsúlyozták, hogy mind a 300 munkatárs állása biztonságban van, a különleges gyár évi 100.000 látogatót vonz, és ezzel Drezda egyik fő turisztikai látványosságának számít.

ID.3 készül a drezdai gyárban. Forrás: Volkswagen

Egy most csütörtöki üzemi gyűlés után, azonban a vállalat egyik szóvivője arról tájékoztatta a Spiegel magazint, hogy meghallgatták a kritikát, és egyelőre marad a gyártás. Azt azonban még nem tudják, hogy hosszabb távon mihez kezdjenek az üzemmel, mivel a jelenlegi volumen nem kifizetődő – de keresik a megoldásokat, hogy tartósan biztosítva legyen a gyár helyzete.

Politikai kérdés

De nem csak az átlátszó gyár, a szintén Szászországban található Zwickau helyzete is vitát váltott ki a helyi parlamentben. Mint ismeretes, a Volkswagen 270 munkahely megszüntetését tervezi a villanyautókat gyártó üzemben, de további 2500 lehet veszélyben, ha nem növekszik a kereslet az ID modellek iránt.

A Spiegel beszámolója szerint a jobboldali-populista AfD képviselője a német koalíciót tette felelőssé a helyzetért, mondván, hogy az elektromos átállás erőltetése és az ekörüli felhajtás sodorja bajba a német belsőégésű motort, amely az ország iparának húzóágazata volt.

A többi párt viszont, politikai hovatartozástól függetlenül,  egy emberként állt ki a 2035-ös tervek mellett.

ID.3 készül a drezdai gyárban. Forrás: Volkswagen

A jobboldali CDU arra figyelmeztetett, hogy nem tehetünk úgy, minta minden maradhatna a régiben, ugyanis akkor pár év múlva amerikai és kínai gyártók fognak olyan termékeket kínálni, ami csökkenti a német áruk iránti keresletet. A politikus szerint az elektromos átállás már csak olyan, hogy nem egy lineáris folyamat, és nem mindig fájdalommentes, ám új munkalehetőségeket is kínál a jövőre nézve.

A baloldali SPD képviselője azt hangsúlyozta, hogy aki a jelenlegi helyzetben a fejlődés útjába áll, vagy igyekszik azt befeketíteni, az hatalmas károkat okoz a szászországi iparnak.

A kisebb pártok képviselői is egyetértettek a fentiekkel, ahogy egyikük fogalmazott a Volkswagenek iránti érdeklődés visszaesésese leginkább az áremelkedésekre és a negatív gazdasági várakozásokra vezethetőek vissza, és arra kérte kollégáját, hogy értse meg, amit az ipar már rég megértett: csak klímasemleges gazdaságot szabad működtetnünk.

Bezár a Volkswagen látványpéksége

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás