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 FRISSÍTÉS 23.11.29: a cikk végén frissült a közvetítéssel kapcsolatos információ. A hagyományos autógyártókhoz képest szűk modellpalettával operáló Teslánál mindig nagy érdeklődés övezi az új típusok bemutatását, a Cybertruck pedig kétéves csúszásban van az eredeti gyártási tervekhez képest, így még fontosabb a márkának az autó premierje. Az első példányok ünnepélyes átadójára most csütörtökön, magyar idő szerint este 9-kor kerül sor, és természetesen ennek megfelelően a vélt, vagy valós információk szivárgása most hágott a tetőfokára. Tervek és valóság A Cybertruckot természetesen már négy éve, 2019 november 21 óta ismerjük, mostanra talán már meg sem hökkenünk formáján, és a tesztgyártásból kikerült első példányok képei is jó párszor bejárták az internetet. Az eredeti bemutató alkalmával már a főbb műszaki paraméterek is napvilágra kerültek, sőt, még az árat is elárulta a Tesla, de azóta sok víz lefolyt az austini gyár mellett csobogó Colorado folyón. A műszaki tartalmat illetően az eredeti tervek arról szóltak, hogy az alap hátsókerék-hajtású változat 400 kilométeres hatótávra lesz képes, ezt egy kétmotoros 480 kilométeres verzió követi, a csúcsmodell pedig a hárommotoros 800 kilométeres pickup lesz. A Tesla akkor azt vállalta, hogy már a legolcsóbb változat is 3400 kg vontatására lesz alkalmas és 35 fokos megközelítési és 28 fokos legördülési szögével terepen is használható lesz. A gyorsulás 6,5 és 2,9 másodperc között változik az eredeti specifikációk szerint. Később volt olyan elképzelés, hogy lesz a járműből négymotoros változat is, ám az utóbbi hónapok pletykái már arról szóltak, hogy ezt végül elvetették. Maradtak viszont a használhatóság szempontjából lényeges, a 180 centis plató és annak zárható, fémből készült teteje, az állítható hasmagasságú légrugó, és a szerszámok ellátására alkalmas elektromos konnektorok. Az autóra végül mégiscsak tenni kellett hagyományos visszapillantó tükröket az amerikai szabályozás miatt, és egyelőre nem tiszta, hogy maradt-e a hatüléses terv, vagy eggyel kevesebben utazhatnak majd a pickupban. This year it’s Cyber Thursday 11.30.23 | 2pm CT pic.twitter.com/nFhbIJMoXi — Cybertruck (@cybertruck) November 27, 2023 A Cybertruck akkuméreteit a Tesla hivatalosan soha nem erősítette meg, csak annyit árultak el, hogy a második generációs 4680-as akkucellák kerülnek bele, amelyek energiasűrűsége nagyobb, mint az eredeti verzióé. A legfrissebb pletyka az interneten az, hogy az elsőként debütáló középső, kétmotoros modell alatt egy 123 kilowattórás akkupakk lesz – ezt állítólag a cég egyik alkalmazottja árulta el, de azért érdemes óvatosan kezelni az értesülést. Cybertruck Startup Sequencepic.twitter.com/QlyhUxRL5y — Smoke-away (@SmokeAwayyy) November 28, 2023 A három változat eredetileg 40, 60 és 70 ezer dollárért került volna a szalonokba 2021 végén, illetve 2022 elején, de 2019 óta Amerikában is volt 20 százalék infláció, így most sokkal inkább számíthatunk 50, 70 és 85 ezer dollárra. A Cybertruckot eleinte biztos, hogy csak Észak-Amerikában lehet majd megvásárolni, és ha csak az 1+ millió előrendelés negyedét kell ténylegesen leszállítaniuk, akkor is eltart legalább másfél évig, mire ezeket ledolgozza a cég. A pickup a legfontosabb járműkategória az amerikai autópiacon, tavaly 2,7 millió ilyen járművet adtak el az Egyesült Államokban. Az ünnepélyes átadón állítólag 10 autót vesznek át a vásárlók, idén pedig legfeljebb pár száz kerülhet kiszállításra. A vállalat jövőre már 100 ezer feletti gyártást, 2025-ben pedig negyedmilliós volument tervez, ha minden jól megy. Az elektromos pickup lehet a Tesla első olyan autója, amelynek HW4 vezetéstámogató rendszere egy új, az első lökhárító közepébe épített kamerát is tartalmaz, és elméletileg ez lesz a Tesla első 800+ voltos személyautója is, amelynek kisfeszültségű rendszere 48 voltra vált a szokásos 12-ről. Kígyózó sorok és online közvetítés A vállalat az elmúlt két hétben több amerikai boltjába is küldött egy-egy mintapéldányt, amelyek körül vannak kordonozva és csak kívülről tekinthetőek meg – egyelőre. Look at the crowd looking out for the Cybertruck. It’s Cyber time. #Tesla #Cybertruck pic.twitter.com/eGZLOfYFO8 — Mr Tesla 𝕏 (@MrTeslaX) November 26, 2023 Az interneten terjedő videók alapján kígyózik a sor az érintett szalonok előtt, rengetegen akarják megnézni az autót, ami többeket a Model 3 2016-os bemutatójának napjára emlékeztet. Look at these queues to see the Cybertruck! And I have heard both that it will be a total flop and that it didn't even exists!! 🤣🤣🤣 This is an Apple like event! pic.twitter.com/PIX7mBDNat — Joe Hansen – Science and Nature (@joehansenxx) November 26, 2023 Az autógyártó korábbi szokásától eltérően a YouTube-on nem közvetíti majd az átadót, mivel, ahogy a SpaceX, úgy a Tesla is az X-re, leánykori nevén a Twitterre váltott – természetesen mind az applikáción, mind böngészőből követni lehet majd az eseményt, és mi is beszámolunk a látottakról. FRISSÍTÉS: mégis lesz YouTube adás is a vállalat központi fiókján. Címlapkép: Joe Tegtmeyer / YouTube 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!