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
auto
2024. 10. 05. szombat

Kínába hamarosan megérkezhet a Tesla önvezető szoftvere

önvezetés
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

Miközben Amerika az FSD 12-es főverziójára vár, amely a legfrissebb hírek szerint a 2023.38.10-as frissítéssel november 24-én elkezdett kimenni a cég alkalmazottainak saját autóira, Európa pedig az UNECE 2024 január végi döntése után adhatja majd csak ki valamikor az engedélyt a tesztüzemre, Kína sem akar lemaradni az önvezetés fejlesztésének versenyében.

A szabályozást már módosították.

Ami Kínában történik, az Kínában is marad

November 17-én négy kínai minisztérium közös sajtóbejelentést tett, mely szerint elkezdték az L3/L4-es rendszereket használó autók tesztüzemének engedélyezését, és publikálták a követelményrendszert is, amit teljesíteniük kell az autógyártóknak. A döntést már ekkor is többen úgy értékelték, hogy megnyithatja a Tesla FSD programja előtt az utat az országban, és ezt tovább erősítette, amikor pár nappal később a cég frissítette autóinak online kézikönyvét, amelyben már több utalás is van a Full Self Driving szolgáltatásra. A kínai szabályozás egyébként állítólag kitér a felelősség kérdésére és a balesetek kezelésére is, de részleteket nem ismerünk.

Most a helyi média állítólagosan Teslás belső forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a cég valóban dolgozik az FSD helyi bevezetésén, és ahogy fogalmaztak, a munka a visszaszámlálás szakaszába ért.

Az egyik fontos kitétel a feltételek között az adatok országon belüli tárolását és feldolgozását írja elő, arról pedig már pár hónapja olvastunk, hogy a Tesla egy kínai szerverközpont létrehozásán dolgozik. Valószínű, hogy ennek indulása után lesz csak elérhető a tesztverzió a kínai ügyfeleknek.

A Tesla stratégiája eddig az volt, hogy magát a mesterséges intelligenciát az amerikai környezeten fejlesztik, aztán amikor az már jól működik, akkor elkezdik a különböző régiók sajátosságaira is rátanítani. Ez több, mint a helyi KRESZ ismerete, magában foglalja a közlekedési infrastruktúra és a közlekedési szereplők speciális tulajdonságait is. Hogy ez a munka mennyire lesz gyors az majd kiderül, de úgy néz ki a V12-es főverzióban, amely már a döntéshozatalra is mesterséges intelligenciát használ, már bíznak annyira, hogy kilépjenek Amerikán kívülre.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.