A napokban felröppent a hír, hogy a Nissan a sunderlandi gyárában fogja gyártásba vinni a Juke és a Qashqai modelljeinek tisztán elektromos változatát. A hír igaz, a Nissan sajtóközleményben erősítette meg a pletykákat, és azt is hozzátette, hogy az elektromos modellkínálat bővítése egy új akkumulátorgyár építését is szükségessé teszi Angliában. A japán vállalat brit gyárának sorsa a Brexitet követően sokáig bizonytalan volt, míg végül 2021-ben bejelentették, hogy mintegy 1 milliárd font beruházásával bővítik a létesítményt, mely a Nissan európai elektromobilitási központjává válik. Nem sokkal később kiderült, hogy az EV36Zero névre keresztelt gyártóközpontban fogják összeszerelni a Nissan LEAF utódját, így a Qashqai és Juke villanyautókkal együtt összesen három teljesen elektromos autómodell sorozatgyártásáért lesz felelős a közel 7000 főt foglalkoztató komplexum.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A Nissan szeptemberben több izgalmas tanulmányautóról is lerántotta a leplet, egyikük a Hyper Punk Concept névre hallgatott, és könnyen felismerhető hasonlóságokat mutatott a Nissan Juke városi kisautóval. Ahogyan sejtettük, ez egyáltalán nem véletlen egybeesés volt, ez a koncepció szolgál majd ugyanis inspirációként az elektromos Juke formatervéhez. A Qashqai-hoz a Nissan a Hyper Urban tanulmányt használja fel, a LEAF utódját pedig a 2021-ben bemutatott Chill-Out crossover vetíti előre. Nissan Chill-Out – ez lehet a márka következő elektromos crossovere Az új akkumulátorgyárról, mely a harmadik gigafactory lesz, amely akkumulátorral szolgálja ki a sunderlandi gyárat, nem árult el további részleteket a vállalat, az EV36Zero gyártóközpont megvalósításának költsége azonban a két új modellel, egy új akkugyárral, és minden további infrastrukturális beruházással együtt eléri majd a 3 milliárd fontot. Hogy a három új villanyautó gyártása mikor indulhat el, azt egyelőre nem árulta el a Nissan. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!