A Daimler Buses sajtóközleményben jelentette be, hogy leszállította partnerének a legelső példányokat az üzemanyagcellás Mercedes-Benz eCitaro G típusú autóbuszából. A Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (röviden RNV) 2022 októberében adta le a rendelést 48 darab járműre, ebből az első három érkezett most meg, a többi pedig 2025 közepéig csatlakozhat a közlekedési vállalat flottájához. A környezetkímélő hajtású autóbuszok 2024 elejéig tesztüzemben fognak működni Mannheim és Heidelberg városában. Ezt az időszakot az RNV többek között a sofőrök oktatására és intenzív tréningezésére, az akkumulátor töltésének és a hidrogén tankolásának optimalizálására, valamint hatótávbecslésre használja fel annak érdekében, hogy zökkenőmentesen állhassanak rendes szolgálatba a buszok. A 48 járműből 40 a fentebb említett két városban, a maradék nyolc pedig Ludwigshafen am Rheinban teljesít majd szolgálatot. Az akkumulátorokat az RNV 30 elektromos busztöltő állomásán látják el árammal, a hidrogéntartályok utántöltéséhez pedig két hidrogéntöltő állomást helyeztek üzembe Mannheimban. A 2022 októberi járműrendeléssel párhuzamosan továbbá megkezdődtek a munkálatok a heidelbergi busztelepen is a hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítéséhez, az ottani hidrogéntöltő állomást a H2 Mobility üzemelteti, és nyitva áll a nagyközönség előtt. A háromajtós eCitaro G buszok négy akkumulátorpakkal rendelkeznek, melyek összkapacitása 392 kWh. Ezek tehát tisztán elektromos buszok, melyekben a 60 kW teljesítményű hidrogén-üzemanyagcellás rendszer hatótávnövelőként van jelen. A hat hidrogéntartály összesen 30 kilogramm hidrogént képes eltárolni. A Daimler Buses sajtóközleménye szerint a buszok teljes hatótávolsága így több mint 400 kilométer. Az RNV célkitűzése, hogy a Mannheim-Ludwigshafen-Heidelberg nagyvárosi körzetében 2032-ig a teljes járműparkját helyi károsanyag-kibocsátásmentes meghajtásúra alakítsa át. Ennek érdekében 2018 óta összesen 36 eCitaro elektromos szólóbuszt kapott és integrált a menetrend szerinti forgalomba. A Mercedes‑Benz eCitaro alacsonypadlós elektromos buszát 2018 óta gyártják a Daimler Buses mannheimi üzemében, azóta már több mint 1000 példány gördült le a gyártósorról. Az üzemanyagcellával hatótávnövelt változat sorozatgyártásának elindításával a mannheimi üzem a legelső létesítmény a vállalat hálózatában, ahol hidrogénnel is hajtható busz került gyártásba. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!