auto

Tűzveszély miatt hívnak vissza huszonhétezer Audi E-Tron-t

Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) Műszaki és Szolgáltatások Főosztálya 2023. december 28-án küldött levelet a Volkswagen Group of America, Inc. számára, melyben visszaigazolja a német gyártó 23V-867000 kampányszámon nyilvántartott visszahívási akcióját, amelyet pár nappal korábban, 2023. december 20-án jelentett be. A visszahívás oka – nem meglepő módon – a nagyfeszültségű akkumulátorok túlmelegedésének kockázata.

A visszahívási kampány az Audi által 2020-2022 között gyártott E-Tron Sportback Quattro, valamint a 2019-2022 között gyártott E-Tron Quattro modelleket érinti. A potenciálisan visszahívásra kerülő járművek száma 26.866.

A gyártó szerint azért kellett visszahívni az autókat, mert „bizonyos nagyfeszültségű akkumulátormodulok túlmelegedhetnek”, amelyek így növelik a lehetséges tűzesetek kockázatát.

A megoldás, hogy a kereskedők telepíteni fognak egy az akkumulátormodul teljesítményét figyelő fedélzeti diagnosztikai szoftvert, és szükség esetén ingyenesen kicserélik az érintett akkumulátormodulokat. Az intézkedés várhatóan 2024 harmadik negyedévében lesz elérhető, a tulajdonosokat pedig levélben fogják értesíteni, első körben várhatóan február közepén, így a kockázat valószínűsíthetően nem óriási, csak a gyár alapos és óvatos.

Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Az Audi E-Tronnak ez lesz a 8. NHTSA által jóváhagyott visszahívása.

A típust először 2021 júliusában kellett visszarendelnie a gyártónak a blokkolásgátló (ABS) és a menetstabilizáló rendszer (ESC) kimaradásai kapcsán. Egy hónappal később a kesztyűtartó miatt nem megfelelően kinyíló légzsákokkal volt gond, majd még ugyanabban a hónapban a biztonsági öveket is felül kellett vizsgálni. Újabb egy hónappal később, 2021 szeptemberében az egyszer már javított ABS/ESC rendszerben találtak újabb hibát.

Az ötödik visszahívásra egy évet kellett várni. 2022 októberében rögtön két kampány is indult. Először a visszapillantók kijelzője produkált bizonyos esetekben teljesen sötét képernyőket, majd ugyanez a hiba megjelent a tolatókamera-kijelzőjén is. Azóta újabb év telt el és a 2023 decemberi két visszahívás már elektronikai jellegű problémából fakad. 2023 december elején először a gyári töltőkábelben fedeztek fel egy hibát, amely túlmelegítheti a hálózati dugaljakat, ezzel párhuzamosan pedig nőhet a tűzveszély kockázata, majd december végén jött a legújabb, ezúttal a nagyfeszültségű akkumulátorok túlmelegedésére vonatkozó visszahívás.

Megéri-e konnektor helyett fali töltőt telepíteni?

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.