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 Tavaly május végén indult meg az a folyamat, amely mindenkit váratlanul ért, és kevesebb mint egy év alatt teljesen átrajzolta az amerikai villanyautózás térképét. Azért egy kis csavart a Stellantisnál beleraktak a történetbe. Bejelentették Február 12-én a Stellantis is bejelentette, hogy a Tesla NACS töltőszabványára váltanak autói a 2025-ös évtől kezdődően. Pontosabban, az összes többi gyártóval ellentétben, kínosan ügyeltek rá, hogy sem a Tesla, sem az NACS szavak ne kerüljenek be a sajtóközleménybe, ők csak annak újdonsült SAE számát, a J3400-at említik. A közlemény annyiban is eltér az eddigiektől, hogy hiányzik belőle a már jól megszokott sor, miszerint megállapodtak a Teslával, és megnyílik autósaik előtt 15.000 Supercharger is. Ezek szerint nem állapodtak meg. A bejelentés ugyanakkor többször említi az IONNA névre keresztelt új szövetséget/hálózatot, amelyet a BMW, a GM, a Honda, a Hyundai, a Kia, a Mercedes-Benz, és a Stellantis jelentett be még tavaly júliusban, de amely márkanevet csak most kapott. Az ígéret szerint 2030-ra 30.000 töltőoszlop várja majd mind a CCS1, mind az NACS csatlakozós autókat, egy, az európai Ionity-hez hasonlóan létrehozott hálózaton. Ismét összefognak a nagy autógyártók, 30 ezer új töltőpontot ígérnek Utolsó A Stellantis a nagy autógyártók közül utolsóként jelentette be a váltást, amely szinte borítékolható volt, de kicsit érthetetlenül váratott magára. Valószínűleg az IONNA márka indulására időzítették a sajtóközleményt. Egészen tavaly májusig úgy nézett ki, hogy az amerikai villanyautós átállás legnagyobb kerékkötője továbbra is a töltőhálózat lesz. Az egyik oldalon ott voltak a Tesla NACS csatlakozós autói, amelyek 2400 helyszínen több mint 26 ezer olyan töltőoszlopot használhattak, amelyek 99 százalék feletti rendelkezésre állással működtek, velük szemben pedig a CCS1-et használó járművek sorakoztak a beszámolók szerint meglehetősen gyatra megbízhatóságú Electrify Amerika hálózaton, illetve kisebb társain. Tavaly május 26-án azután a Ford volt az első, amely bejelentette, hogy 2025-re NACS-re vált, és autói hozzáférhetnek majd a Tesla töltőinek feléhez is. Két héttel később a GM követte a példát, aztán újabb két hét múlva a Rivian következett, egy hétre rá, pedig a Volvo és a Polestar igazolt át. Július elején a Mercedes-Benz, majd a Nissan és a Fisker csatlakoztak, ősszel pedig a Jaguar, a Hyundai, a Kia, a BMW álltak át. A sort az év végén a Toyota, a Subaru, a Lucid, a Volkswagen csoport és a Mazda zárták. Most a Stellantis bejelentésével viszont lezárult a folyamat, 262 nap alatt mindenki kiszállt a CCS1 vonatból. A Ford állja a szavát 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!