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
auto
2024. 09. 09. hétfő

Itt az új villany-Audi, kombiként és sportszedánként is haza lehet vinni

Három évvel az elbűvölő Audi A6 e-tron koncepció premierje után a négykarikás autógyártó a mai napon bemutatta legújabb tisztán elektromos modellcsaládjának sorozatgyártásba induló verzióit. Két karosszériaváltozatban, kimagasló aerodinamikával és korszerű elektromos technológiával kívánják meghódítani a felső középkategóriás szegmenst a németek.

Az A6 e-tron a vállalat legelső olyan villanyautója, amely Sportback és Avant formában is megjelenik, azaz a sportos szedán, és a kombi formát is felölti. A külső dizájn hű maradt a 2021-es Sanghaji Autószalonon leleplezett tanulmány megjelenéséhez, továbbra is a progresszív elegancia és dinamizmus dominálja a modell kisugárzását. A nappali menetfények karcsúsága, és a széles hűtőmaszk gondoskodik arról, hogy az autó laposabbnak és szélesebbnek tűnjön, erősítve sportos kiállását.

Az alap A6 e-tron 19 colos, ötküllős aerofelniket kap az alapfelszereltségébe, míg az S Line csomagnál egy grafitszürke, 20 colos keréktárcsát kapnak a vásárlók. A modell sportváltoztata, az S6 e-tron 20 colos felniket kínál alapként a konfigurátorban, de extraként 21 colos opció is választható lesz.

Közleményében az Audi kiemeli, hogy a kiváló aerodinamika mindig is a márka sikerének alapja volt, de az A6 e-tron most új fejezetet nyit ebben a történetben. A villanyautó Sportback változata ugyanis minden idők legáramvonalasabb Audija a maga 0,21-es légellenállási együtthatójával, ráadásul a legjobb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkező jármű az egész Volkswagen Csoporton belül. Az Avant ennél egy kicsivel gyengébb, 0,24-es Cd értékkel büszkélkedhet.

Az aerodinamikát számos karosszériaelem optimalizálja, például a légfüggönyök elöl, amelyek pozitívan befolyásolják az orr-rész és a kerekek körüli levegőáramlást, valamint a Singleframe hűtőmaszk alatti, szabályozható hideglevegő-beömlőnyílás is azt biztosítja, hogy a légáram minimális veszteség mellett áramolhasson ezen terület körül.

Az utastérben egy ívelt kialakítású és OLED technológiával rendelkező MMI panorámakijelző található, amely a 11,9 hüvelykes Audi virtuális műszerfalból, és a 14,5 hüvelykes MMI érintőképernyőből áll, valamint ezek mellett egy a 10,9 hüvelykes MMI első utaskijelző is jelen van. Ez utóbbi esetében az Active Privacy Mode lehetővé teszi az első ülésen utazó számára, hogy utazás közben élvezze a szórakoztató tartalmakat, például filmeket vagy sorozatokat nézzen, anélkül, hogy elvonná a vezető figyelmét. A vásárló opcionális kiterjesztett valóság head-up kijelzőt (AR HuD) is választhat, amely olyan releváns információkat jelenít meg, mint a sebesség, a közlekedési táblák, a segítségnyújtás és a navigációs szimbólumok. Az infotainment rendszer az Android Auto operációs rendszerre épül, az autó szoftverei OTA frissítésekkel maradnak naprakészek.

További izgalmas extra az innovatív panoráma üvegtető, melynek okosüvegének fényáteresztő képességét gombnyomásra lehet vezérelni. Ez a PDLC technológiával (polimer-diszpergált folyadékkristály) működik, amely átlátszóról átlátszatlanra állítható.

Az A6 e-tron a PPE padlólemezre épül, amelybe bruttó 100 kWh (nettó 94,9 kWh) kapacitású lítiumion-akkumulátort szerelnek a gyárban. A Sportbacknél 756 kilométer, az Avantnál pedig 720 kilométeres hatótávolság várható a rendszertől. Míg az alapmodellek 270 kW-os összteljesítményt kínálnak és 5,4 másodperc alatt gyorsulnak nulláról százra, az S6 370 kW-tal érkezik, amely a Launch Controllal rövid időre 405 kW-ra is feltornázható, és akár 3,9 szekundum alatt is elérheti a 100 km/h-s tempót. A végsebesség 210 és 240 km/h.

A nagyobb teljesítmény természetesen nagyobb fogyasztással és szerényebb hatótávolsággal jár: az S6 Sportback e-tron várhatóan 675 kilométert, az S6 Avant e-tron pedig 647 kilométert megy majd el egy töltéssel a WLTP szabvány szerint.

A 800 voltos technológiának és a standard 270 kW-os maximális egyenáramú töltési kapacitásnak köszönhetően az Audi A6 e-tron rövid töltési megállókat tesz lehetővé. Ez azt jelenti, hogy egy megfelelő töltőállomáson mindössze tíz perc alatt akár 310 kilométeres hatótáv is beletölthető. A töltöttségi állapot (SoC) 21 perc alatt 10-ről 80 százalékra nő. A Plug & Charge funkcióval a töltés azonnal elindul a kábel csatlakoztatásakor. Fontos továbbá, hogy egy 400V-os töltőoszlopon az autó akkuja tölthető két különálló 400V-os rendszerként, ebben az esetben mindkét fél párhuzamosan tölthető maximum 135 kW-on.

Az AC töltés teljesítménye 11 kW, de a későbbiekben érkezik 22 kW-os opció.

Az értékesítés a hátsókerekes A6 e-tron performance (270 kW) és a quattro összkerekes S6 e-tron (370 kW) változattal indul Sportback és Avant változatban, de érkeznek majd további típusok is, például egy 83 kWh akkukapacitású belépő szintű változat.

Az autó rendelésére szeptembertől lesz lehetőség, az A6 Sportback e-tron 75.600 euróról, az Audi S6 Sportback e-tron pedig 99.500 euróról indul Németországban. A gyártás Ingolstadtban történik a Q6 e-tron mellett.

Bemutatkozott az Audi Q6 e-tron

 

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.