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
auto

Pörög a villanyautó-gyártás, már novemberre meglehet az év végi cél a Xiaominál

elektromos autó

A Xiaomi SU7 elektromos sportszedán tavaly decemberi premierjét mindent elsöprő érdeklődés követte, a rendelések tavaszi megnyitásakor alig fél óra alatt gyűjtött be mintegy 50 ezer megrendelést az autó. A vállalat ezért a gyártási kapacitásának bővítése mellett döntött a pekingi létesítményben, amelyet a napokban fejezett be – jelentette be Jun Lei vezérigazgató egy Weibo-bejegyzésben. Ennek köszönhetően a Xiaomi már november elején elérheti a 100 ezer legyártott példány mérföldkövét, amelyet eredetileg az év végére tűzött ki célul.

Hamarosan azonban érkezik az Ultra változat a modellből, sőt, már az utakon tesztelik a vállalat szabadidő-autóját is, így további lépések szükségesek a kínálati oldal erősítéséhez. Szintén a napokban érkezett a hír, hogy a Xiaomi egy leányvállalata átszámítva mintegy 42 milliárd forint értékben vásárolt egy több mint 530 ezer négyzetméter kiterjedésű földterületet Peking dél-keleti részén található gyára mellett, amely feltehetőleg a létesítmény bővítését szolgálja majd. Úgy tudni, hogy a gyár az első fázisban évi 150.000 autó összeszerelésére lesz alkalmas, ám az építkezés második szakasza megduplázza ezt a számot.

Versenygép vagy megvásárolható autó? Kiderült, mi a terv a legdurvább Xiaomival

Ezzel egyidőben az SU7 egy smart rendszerekről szóló kiállítás keretei között felbukkant Párizsban, ami ismét beindította a spekulációkat a modell európai bevezetéséről. Ez egyébként a második alkalom, hogy a sportautót európai rendezvényen kapják lencsevégre, néhány hónapja egy barcelonai eseményen bukkant fel.

Jun Lei reagált a találgatásokra, és elmondta, hogy az SU7 exportja valóban a tervek között szerepel, de erre valószínűleg még éveket kell várni – ez persze nem meglepő annak fényében, hogy még a kínai vásárlóknak is közel 30 hetet kell várniuk a kiszállításra egy új rendelés esetén. Az igazgató hozzátette, hogy arra törekszenek, hogy 2030 előtt Európában is értékesíthessen autókat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.