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 Lehet, hogy a Supercharger csapat nagy részét elküldték, de a fejlesztés nem áll le. Most eléggé elképesztő értéket mértek egy amerikai töltőn. Kiderült az is, az adat valós, az autógyártó teszteli a töltőhálózatának legújabb fejlesztését. Mennyi? A Tesla V2-es töltőinek elméleti teljesítménymaximuma 150 kW, míg az újabb V3-as oszlopoké 250 kW. A vállalat már megkezdte a V4-esek telepítését is, ám azok egyelőre nem hoztak teljesítménynövekedést, előnyük egyelőre abban merül ki, hogy hosszabb töltőkábelük és bankkártya olvasójuk segítségével könnyebben használhatóak más márkák autósainak is. V2 V3 V4 Az viszont eddig is nyilvánvaló volt, hogy ez csak átmeneti állapot, mivel az elektromos szekrények és az oszlopok specifikációi ennél többet is megengedhetnének. Ha a jelenleg kis darabszámban készülő Semit nem számoljuk, a Cybertruck a Tesla első 800+ voltos rendszerű járműve. A cég töltőhálózata azonban egyelőre csak 400 volton üzemel – noha az oszlopok elvileg 1000 voltig is jók lennének. Most egy amerikai teslás olyat mért az autóján, amit elsőre kacsának is gondolhattunk volna, ám hivatalosan is megerősítették, hogy valós, amit látunk. Currently at a v.4 @TeslaCharging stall at Los Gatos, California and this is how it’s going! 323kW to start is not bad at all. pic.twitter.com/RXIFYOLGYm — TesLatino (@TesLatino) August 5, 2024 A Cybertruckja ugyanis egy V4-es oszlopon 325 kW töltési csúcsteljesítményt ért el, és nagyjából egy percig 300 kW felett is maradt, mielőtt visszább vett a tempóból. Ami ennél is meglepőbb: mindez nem 800 volton, hanem csak 400-on történt, ami úgy lehetséges, hogy a töltő rövid ideg 900 ampert (!) adott le, ami egészen elképesztő adat. Igaz, mindez a Tesla saját észak-amerikai töltőcsatlakozóján (NACS) történt, nem az európai CCS2-n, de az nálunk is igaz, hogy az autógyártó a saját oszlopain rendszeresen 500 amper fölé megy, hogy alacsonyabb akkufeszültségen is 200 kilowatt felett kapjanak az autók. Hivatalos magyarázat Az X-en megosztott fotókra reagált Wes Morill is, aki a Cybertruck program vezető mérnöke. Running a trial on a few different V3+ stations (V3 cabinet + V4 charge post). This is not a bug, but it's also not rolled out to all hardware capable stations. I guess since @TesLatino has visited 97% of all North America supercharger locations he was bound to find one. — Wes (@wmorrill3) August 5, 2024 Morill megosztotta, hogy jelenleg néhány észak-amerikai töltőjükön tesztprogramot futtatnak, ám ezt a fejlesztést még nem küldték ki az összes oszlopra. A bejegyzés azt is felfedi, hogy házon belül V3+ néven emlegetik azokat a töltőket, ahol az oszlop már V4-es, de az ezt kiszolgáló elektromos szekrények még a V3-as szabványhoz készültek. Jelenleg egyébként még nem tudunk olyan helyszínről, ahol ennél újabb szekrények lennének. Hogy miért nem egyszerűen csak a feszültséget emelik 800 voltra – vagy efölé – az ezt támogató Cybertruckokhoz, miért az áramerősséget tekerik az egekbe az remek kérdés, a választ még nem tudjuk. Egyelőre azonban ez csak az elektromos pickupot érintő elmélkedés, a vállalat többi modellje 170 kW maximális töltési teljesítményt bír el a kisakkus és 250 kilowattot a nagyakkus változatok esetén. A cég már korábban megerősítette, hogy dolgoznak a Cybertruck töltési teljesítményének növelésén, amit egy szoftverfrissítés tesz majd elérhetővé a meglévő tulajdonsoknak. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!