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
auto

Ezzel a szabadidő-autóval hódítana meg még több autópiacot a kínai Voyah

elektromos autó
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

A Voyah márkanév már Európában is ismert, a kínai Dongfeng autógyártó csoporthoz tartozó prémium márka 2022-ben indította útjára a legelső teherszállító hajót kontinensünk felé, megpakolva a Free névre keresztelt elektromos SUV-jával. Mint sok más új piaci belépőnél, az első célország Norvégia volt, ám azóta más európai országokban is megjelent a vállalat, és két új modell, a Dream egyterű, valamint a Passion (korábban Zhuiguang) szedán értékesítését is bejelentette. Ebben a három modellben közös, hogy a kínai piacra tervezett járművek, melyeket kis darabszámban exportpiacokon is árulni kezdett a cég. A márka legújabb villanyautója azonban szakít ezzel a felfogással.

Ilyen egy prémium autó, ha kínai: Voyah Free

A napokban bemutatott Zhiyin elektromos szabadidő-autó a Voyah legelső, globális piacra fejlesztett modellje, amitől a vállalat azt reméli, hogy még több külföldi piacra nyit kaput számára.

Noha a modellportfólió jelenlegi tagjainak megjelenése sem árulkodik kimondottan az elektromos hajtásról, a tervezők célja egy hagyományos, családbarát kinézetű SUV megvalósítása volt, ami a fiatal ügyfelek tetszését is elnyeri. A Dongfeng Electric Smart Secure Architecture (ESSA) padlólemezére épített jármű 4725 mm hosszú, 1900 mm széles, 1636 mm magas, és 2900 mm a tengelytávja, utasterében öt személy tud utazni.

A Voyah egyébként nem kizárólag tisztán elektromos autókat árul, a vásárlók választhatnak plug-in hibrid (PHEV) és hatótávnövelős (EREV) típusokat is, de úgy tudni, hogy a Zhiyint csakis villanyautónak szánják. Egy- és kétmotoros változat egyaránt elérhető lesz. A hátsókerék-hajtású típusok 215 és 230 kW-os teljesítménnyel jelennek meg, az összkerekes verziókban pedig várhatóan 320 kW lesz a rendszer összteljesítménye.

Ami az akkukapacitást illeti, 77 kWh lesz a belépő szint, ezzel 625 km körül várható a modell CLTC szabvány szerinti hatótávolsága, a nagyobb, 109 kWh-s akkuval azonban papíron 901 km-t is elmehet a jármű egyetlen töltéssel. A Voyah Zhiyin 800 V-os platformot használ, és 15 perc alatt 515 km hatótávolságot tud felvenni – szintén az európai WLTP-nél számottevően megengedőbb CLTC szerint.

Az új modell elengedhetetlen része a Let’s Voyah stratégiának, amelynek célja, hogy a márka termékeit 2030-ra 60 országban, hat kontinensen, évi összesen 500.000 darabszámban értékesítsék. Kínában még az idén megkezdődnek a kiszállítások, de arról egyelőre nincs információ, hogy más piacokon mikor várható a megjelenés. Az viszont szinte biztos, hogy Kínán kívül barátságosabb névre keresztelik át az autót.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.