A tisztán elektromos Taycan sportautókból származó használt akkumulátorokból hozott létre egy új energiatároló rendszert a Porsche, amely a Lipcsében található telephelyének üzemeltetésébe segít be. A helyhez kötött energiatároló majdnem két kosárlabdapálya meretű területen helyezkedik el, és összesen 4400 akkumodulból áll. Tekintve, hogy a Taycan Turbo és Turbo S típusokban található Performance Battery Plus 33, míg a Taycan és Taycan 4S alap Performance akkupakkja 28 cellamodulból áll, legalább 133 elektromos autó teljes akkumulátora kellett a rendszer megépítéséhez.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 A Taycan mindössze 2019 óta van piacon, és mielőtt bárki megijedne, ilyen rövid idő alatt nem használódnak el az akkumulátorok – a stuttgarti vállalat előszériás, és a fejlesztések, tesztelések során használt munkaautókból szerelte ki az energiatároló alkatrészt. A Porsche közleménye szerint az akkumulátorok eredeti állapotukban, mindenféle modifikáció nélkül kerültek beszerelésre. Az 5 megawatt teljesítményű, 10 megawattóra kapacitású tárolórendszert, beleértve az akkumulátorblokkokat is, több mint tíz év hasznos élettartamra tervezték; az egyes akkumulátormodulok szükség esetén egyenként cserélhetők. Az elektromos áramot részben az erőmű saját, 9,4 MWp összteljesítményű napelemes rendszerei állítják elő. „Azért akartunk a lipcsei üzem számára villamosenergia-tárolási kapacitásokat létrehozni, hogy a telephely működtetését még gazdaságosabbá tegyük, és növeljük az önellátási fokát. Logikus volt az előszériás Taycan járművek akkumulátorait használni azok újrahasznosítása helyett” – magyarázza Jonathan Dietrich, az akkumulátoros energiatárolásért felelős projektmenedzser. „Reméljük, hogy a projekt eredményeire építve a jövőben más Porsche-telephelyeket is hasonló rendszerekkel és képességekkel szerelhetünk fel. Ezáltal pedig a tesztautók akkumulátorait, amelyek már nem alkalmasak a járműben való igénybevételre, egy második hasznos bevetésen is felhasználhatjuk a végső újrahasznosítás előtt.” Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!