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 A tisztán elektromos Taycan sportautókból származó használt akkumulátorokból hozott létre egy új energiatároló rendszert a Porsche, amely a Lipcsében található telephelyének üzemeltetésébe segít be. A helyhez kötött energiatároló majdnem két kosárlabdapálya meretű területen helyezkedik el, és összesen 4400 akkumodulból áll. Tekintve, hogy a Taycan Turbo és Turbo S típusokban található Performance Battery Plus 33, míg a Taycan és Taycan 4S alap Performance akkupakkja 28 cellamodulból áll, legalább 133 elektromos autó teljes akkumulátora kellett a rendszer megépítéséhez. A Taycan mindössze 2019 óta van piacon, és mielőtt bárki megijedne, ilyen rövid idő alatt nem használódnak el az akkumulátorok – a stuttgarti vállalat előszériás, és a fejlesztések, tesztelések során használt munkaautókból szerelte ki az energiatároló alkatrészt. A Porsche közleménye szerint az akkumulátorok eredeti állapotukban, mindenféle modifikáció nélkül kerültek beszerelésre. Az 5 megawatt teljesítményű, 10 megawattóra kapacitású tárolórendszert, beleértve az akkumulátorblokkokat is, több mint tíz év hasznos élettartamra tervezték; az egyes akkumulátormodulok szükség esetén egyenként cserélhetők. Az elektromos áramot részben az erőmű saját, 9,4 MWp összteljesítményű napelemes rendszerei állítják elő. „Azért akartunk a lipcsei üzem számára villamosenergia-tárolási kapacitásokat létrehozni, hogy a telephely működtetését még gazdaságosabbá tegyük, és növeljük az önellátási fokát. Logikus volt az előszériás Taycan járművek akkumulátorait használni azok újrahasznosítása helyett” – magyarázza Jonathan Dietrich, az akkumulátoros energiatárolásért felelős projektmenedzser. „Reméljük, hogy a projekt eredményeire építve a jövőben más Porsche-telephelyeket is hasonló rendszerekkel és képességekkel szerelhetünk fel. Ezáltal pedig a tesztautók akkumulátorait, amelyek már nem alkalmasak a járműben való igénybevételre, egy második hasznos bevetésen is felhasználhatjuk a végső újrahasznosítás előtt.” Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!