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
auto

Az előzetes adatokból és fotókból már nyilvánvalóvá vált, hogy a smart vadonatúj elektromos autója, amely a márka történetének eddigi legnagyobb modellje is egyben, mind dizájnban, mind technológiában egy jelentős ugrást képvisel a jelenlegi kínálathoz képest. Most pedig már a részletek is kiderültek, megtartották ugyanis a #5 világpremierjét Ausztráliában.

A közepes méretű prémium SUV szegmens képviselőjeként bemutatott villanyautó egyik legfontosabb műszaki újítása a 800 voltos platform, amellyel az autó egy teljesen új szintet ér el a hatékonyság és a töltési sebesség tekintetében. A smart #5 100 kWh-s akkumulátora 400 kW DC töltési teljesítménnyel rendelkezik, aminek köszönhetően mindössze 15 perc alatt 10%-ról 80%-ra lehet tölteni. A fedélzeti töltő teljesítménye 22 kW – ez ráadásul számos vetélytárssal ellentétben nem opcionális, hanem az alapfelszereltség része.

A kínai CLTC szerinti több mint 740 km-es hatótávolság sokoldalú használhatósággal ruházza fel a szabadidő-autót. A Geely PMA2+ padlólemezén hátsókerék- és összkerékhajtású változatok is gyártásba mennek: összesen két hátsókerekes konfiguráció (250 vagy 267 kW teljesítménnyel) és két összkerekes típus (432 vagy 475 kW) kerül piacra.

A smart #5-öt a Mercedes-Benz tervezőgárdája tervezte, és a smartra jellemző dizájnvilág jellegzetes elemeit veszi fel, mint például a panorámás üvegtető, a keret nélküli ajtók, valamint a rövid első és hátsó túlnyúlások. A smart #5 tengelytávja 2900 mm, teljes hossza pedig 4705 mm.

Az autó jellegzetes, hosszúkás fényszórókat vonultat fel elöl és hátul. A prémium jelleget a kétszínű tükrök és a központi smart logókkal ellátott lebegő keréksapkák biztosítják, amelyek függőlegesen maradnak a kerekek forgásakor is. Az exkluzív Adventurers’ Collection csomaggal felszerelt smart #5 Summit Edition a prémium minőséget, a praktikus újításokat és a multifunkcionalitást ötvözi olyan funkciókkal, mint a tetőlámparúd, az elektromos vonóhorog, az alvázpajzs, a tetőtartó, az oldallépcsők, az oldaltáska, valamint és oldalsó létra.

A kényelmi jellemzők közé tartozik a 256 színű környezeti világítás, valamint az állítható ülések, melyekkel hatalmas hálóhellyé alakulhat át az utastér – írja közleményében a smart. A járműben 34 tárolórekesz, 72 literes első csomagtartó, valamint tágas, akár 1530 literes csomagtér található hátul.

A pilótafülke fókuszpontjában két 13 hüvelykes AMOLED 2,5K kijelző, és egy 10,3 hüvelykes színes Ultra HD LCD műszercsoport áll, amelyeket egy 25,6 hüvelykes kiterjesztett valóságú Head-up kijelző is kiegészít. A smart intelligens avatárjának segítségével a vezető a hangjával is vezérelheti a legfontosabb funkciókat, beleértve a telefonhívásokat és üzeneteket, a zenét és a médiát, a klímaberendezést, a navigációt, a személyes beállításokat és a járművezérlést, valamint az összes internetes funkciót. Emellett egy generatív AI-alapú asszisztens is szolgálja a vezetőt.

A smart #5 európai piaci bevezetése 2025 elején indul, a vételár egyelőre nem ismert.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.