PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Egyelőre nem emelnek árat a kínaiak Európában

üzlet
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

Az Automotive News Europe összeállítása szerint egyelőre benyelik az EU új kiegyenlítő vámját az autógyártók, pontosabban európai importőreik, képviseleteik.

2024-ben még biztosan.

Sírnak, de nem emelnek

A kínai SAIC-hoz tartozó MG Motor francia képviselete szerint az új vámtétel túlzó és lassítani fogja Európa zöld átállását. Nem csoda, hogy így vélekednek, mivel a SAIC a legmagasabb, 35,3 százalékos vámot fizeti az alap 10 százalékon felül. A francia képviselet mégis úgy döntött, hogy egyelőre idén még nem emel árat a villanyautóinál. Hasonlóan döntött az olasz forgalmazó is, de havonta vizsgálják felül az árazást.

A Reuters értesülésére alapozva az oldal azt írja, hogy hasonlóan döntött a BYD olasz forgalmazója is, amely változatlan szinten tartja a villanyautók árait.

A BYD-nak már saját hajóflottája is van. Forrás: BYD.

De nem csak a kínai márkák, minden kínai gyártású villanyautó érintett, így a Cupra Tavascan is, amelyet a Volkswagen csoport gyárt az ázsiai országban, hogy onnan importálja Európába.

A német konszernhez tartozó spanyol márka szerint ezeket a vámtarifákat büntető jelleggel szabták ki és kockára teszik az Tavascan modell jövőjét is. Ennek ellenére 2024-ben ők is lenyelik a békát és az idei kiszállításokat változatlan áron teljesítik.

Az igazi nehézséget jövőre okozhatja az extra 21,3 százalékos vámtétel, a Volkswagen konszern ugyanis számított a spanyol leányvállalat elektromos eladásaira a szigorúbb 2025-ös CO2 normák teljesítése kapcsán. Ha kénytelenek árat emelni és emiatt csökkenek az eladások, még nehezebb lesz hozni a számokat.

A Tesla sanghaji gyára már egymillió autót exportált Kínából. Forrás: Tesla

A Volvo is lépéskényszerben van legnépszerűbb elektromos modellje, az EX30 kapcsán. A Cleantechnica toplistája szerint a svéd márka legkisebb típusa az év első nyolc hónapja után 54 ezer példánnyal a két Tesla után a harmadik helyen volt az európai villanyautó-eladási listán.

A vállalat gőzerővel dolgozik rajta, hogy 2025 első felében megkezdhesse a gyártást belga üzemében, ezzel elkerülve a kínai gyártású darabokat terhelő 10 + 19,3 százalékos vámot.

A legkisebb, 7,8 százalékos extra vámot a Tesla kapta, így a vállalat csökkentette is a Model 3 kisakkus és nagyakkus változatainak még júliusban, az eredetileg tervezett 21 százalék körüli vámtétel ismeretében megemelt árait.

Új Model 3 és újabb árcsökkentés a Teslánál

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás