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
auto
2024. 10. 31. csütörtök

Sanghaj már készül az olcsó Tesla gyártására

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

Amikor az autógyártók következő nagy dobására várunk, sokszor emlékeztetjük olvasóinkat, hogy majd akkor lehet tényleg elhinni a hangzatos célokat és dátumokat, ha elkezdenek szivárogni az információk a beszállítóktól.

Úgy néz ki, az „olcsó Tesla” elért ebbe a fázisba.

Készülnek

A Tesla harmadik negyedéves pénzügyi jelentése kapcsán az erősödő nyereségességi mutatók lopták el a show-t, de az írott anyag és a telekonferencia témái között ott volt az is, hogy megerősítették:

továbbra is úgy tervezik, hogy 2025 első felében kezdik meg új, köztük olcsóbb autók gyártását.

A kételkedőknek persze még mindig igazuk van abban, hogy egyelőre semmi nem garantálja, hogy nem csak egyszerűen egy új, még olcsóbb Model 3/Y variánst kapunk a sokak által várt kisebb modell helyett. Most azonban érkezett egy újabb információmorzsa, amely talán mégis inkább egy különálló típus felé mutat.

Kim Joonsung, a dél-koreai Meritz Securities befektetési bank elemzője ugyanis azt osztott meg a minap X-en, hogy

kínai autóipari beszállítókkal folytatott háttérbeszélgetésein azt hallotta, hogy a Tesla sanghaji gyára már megkezdte az előkészületeket egy olcsóbb autó gyártására 2025 harmadik negyedévében.

A dél-koreai üzleti lapok és befektetési bankok a múltban megbízható hírforrásnak számítottak a kínai autó és akkugyártással kapcsolatban, így bár ezt az elemzőt nem ismerjük, de ha valóban ott dolgozik, ahol LinkedIn oldala szerint dolgozik, akkor ez ad némi hitelt szavainak.

A sanghaji harmadik negyedéves időzítés azt a forgatókönyvet valószínűsíti, hogy a gyártás ennél valamivel előbb indulhat Texasban, esetleg Berlinben, vagy azt, amely szerint a Tesla első féléves célja csak a gyártás kezdetét jelöli, a tömeggyártás, amikorra nagyobb mennyiségű alkatrészt rendelnek a beszállítóktól, ezt pár hónappal követheti.

A Tesla negyedéves konferenciáján egyébként az is elhangzott, hogy a gyártó 2025-ben 25-30 százalékos bővülést vár az eladott darabszámban, ami plusz félmillió autót jelent a jelenlegi volumenhez képest. Ebből valamennyivel a Cybertruck is kiveszi majd a részét, de a többi valószínűleg az olcsóbb modellek kezdeti gyártására marad. Persze a frissített Model Y is pozitívan hathat az eladásokra, de a végtelenségig nem növekedhetnek a világ legnépszerűbb autójának eladásai sem.

Joonsung egy kérdésre válaszolva azt is megerősítette, hogy a Tesla a Model Y jelenlegi gyártósorain tervezi az újdonság összeszerelését, és ő úgy értelmezi a hallottakat, hogy egy kisebb Y-ra lehet számítani, amely sok alkatrészében osztozik a nagyobb testvérrel.

Jövőre 25-30 százalékkal több autót, köztük olcsóbb modelleket adhat el a Tesla

Ez szintén egybecseng azzal, amit az autógyártó mond, miszerint szétvált az új, olcsóbb modell(ek) és a Cybercab fejlesztési munkája, platformja.

A fenti értesülés legerősebb bizonyítéka az lehet, ha a következő hónapokban még több, hasonló információ szivárog ki a beszállítóktól, ami szinte minden új típus gyártása előtt elkerülhetetlen.

Érkeznek a kémfotók a legújabb Tesláról

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.