PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Elindult a Mercedes-Benz elektromos távolsági teherautójának gyártása

elektromos teherautó
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

Megkezdődött a Mercedes-Benz eActros 600 távolsági áruszállító sorozatgyártása a Daimler Truck wörth-i létesítményében. Az elektromos teherautó a dízelmotorral szerelt testvérei számára kialakított gyártósoron készül, és ez az üzem legelső olyan elektromos hajtású járműve, amelynek összeszerelése egyetlen csarnokban történik – az eActros 300 és 400, valamint az eEconic ugyanis a gyártó Future Truck Center nevű létesítményében kapja meg az elektromos hajtásláncelemeket.

Bemutatkozott a Mercedes-Benz nagy hatótávú villanykamionja

A távolsági fuvarozásra szánt eActros 600 2023 végén ünnepelte világpremierjét. A nagy, több mint 600 kilowattórás akkumulátorkapacitás – innen ered a 600-as modelljelölés – és a házon belül kifejlesztett új, különösen hatékony elektromos hajtótengely lehetővé teszi az elektromos teherautó számára, hogy 500 kilométerre eljusson a következő újratöltés előtt. A Daimler Truck kiemeli, hogy ez a hatótáv nem holmi szuperoptimista, tesztpados mérés eredménye, hanem realisztikus és praktikus körülmények között, 40 tonnás össztömeggel is megvalósítható.

1000 kilométer egy töltéssel: sikeres teszten a Mercedes elektromos kamionja

Az akár 400 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően rövid megállókra lesz csak szükség, így az eActros 600 akár napi több mint 1000 kilométert is képes lesz megtenni. A jövőben ráadásul MCS töltőcsatlakozóval, megawatt teljesítményű töltéssel is elérhető lesz a tehergépjármű.

Most először töltötték 1000 kW teljesítménnyel a Mercedes kamionját

Az első néhány hónapban a sorozatgyártásban készült járműveket bemutató járműként használják a kereskedőknél és szervizhelyeken. Főleg a németországi ügyfeleknek nyújtott állami támogatási lehetőségek miatt viszont egyes vásárlói járműveket még 2024 vége előtt legyártanak és regisztrálnak.

A Wörth am Rheinben működő, 1963-ban alapítottot gyár a Mercedes-Benz Trucks legnagyobb teherautó-összeszerelő üzeme. A kezdetek óta körülbelül 4,4 millió teherautót építettek itt. 2021-ben megkezdődött az elsősorban elővárosi szállításra szánt akkumulátoros elektromos Mercedes-Benz eActros 300/400 sorozatgyártása. Ezt 2022-ben követte a második elektromos teherautó, a települési használatra szánt Mercedes-Benz eEconic. A mintegy 10.000 alkalmazottat foglalkoztató wörthi Mercedes-Benz üzem a második legnagyobb munkaadó Rajna-vidék-Pfalz tartományban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás