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 A Mercedes-Benz Cars, azaz a Mercedes és Smart személyautó márkák 1,98 millió autót adtak el tavaly, ami három százalékkal kevesebb, mint a megelőző év adata. A villanyautó-értékesítés hanyatlása ennél is fájóbb adat. Lejtmenet A 2023-as nagyon szerény emelkedés után 2024-ben 3 százalékkal kevesebb személyautót adott el a Mercedes-Benz Cars, miközben a Vans, azaz a kishasznongépjármű értékesítés is kétéves mélyponton van.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 A vállalat ennek ellenére optimista. Mint közleményük írja a tavalyi negyedik negyedév a legerősebb időszakuk volt az évben, 5 százalékot erősödött Q3-hoz képest. Az év egészét nézve kiemelik, hogy sikeresnek bizonyult a GLC és az E-osztály, valamint 13 százalékot nőttek a plug-in hibrid eladások is. Ami minket az összesített adatoknál jobban érdekel, az a vállalat villanyautó-eladásai, de sajnos itt még rosszabb adatokra bukkanunk: 23 százalékot csökkentek az elektromos személyautók eladásai, amelyek a teljes flotta 9,3 százalékát tették ki. A kishaszongépjárműveknél sem sokkal rózsásabb a helyzet, 14 százalékkal fogyott ezekből kevesebb. A cég egészét nézve Európa, ezen belül is a hazai piac, illetve Ázsia és különösen Kína teljesítettek rosszul. A vállalat 2021-ben volt a csúcson Kínában, ekkor 759 ezer személyautót adtak el az országban – ez 2024-re 684 ezer alá csökkent. Jók lettek viszont Észak-Amerika és azon belül kiemelten az USA eladásai is, ahol kilenc százalékot javított a személyautós üzletág. Egy százalékkal csökkentek a Hyundai-Kia eladásai Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!