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 A Tesla történetének legnagyobb modellváltása zajlott le az elmúlt hetekben és úgy néz ki, hogy viszonylag simán átállt már legalább két gyáruk az új Model Y-ra, Még februárban megkezdődnek a kiszállítások. Felpörgetik Az autógyártó január elején mutatta be legújabb típusát, a Model Y alaposan felújított ráncfelvarrását, amely a külső dizájnváltozások mellett teljesen új belsőt és új futóművet, jobb zajszigetelést hozott. Budapesten a frissített Tesla Model Y Egy ilyen átállás minden autógyártónál a gyártás szüneteltetésével jár, ám a Teslát különösen nehéz helyzetbe hozta. A Model Y a világ legnagyobb darabszámban eladott személyautója, a cég eladásainak kétharmadát teszi ki, párhuzamosan készül a vállalat összes (négy) gyárában és ezeken a helyeken nagyjából egyszerre kellett a regionális beszállítók támogatásával lehetőleg nagyon gyorsan váltani, hiszen ha valahol már bemutatják az újdonságot, a többi régióban is kivárnak a vásárlók. A próbagyártást a Giga Sanghai kezdte meg még 2024 végén, és a gyárból az a hír járta, hogy januárban és februárban két-három hétig szünetelt a termelés, amíg átálltak az új változatra. Nem hivatalos források szerint a cég azt tervezte, hogy amikor az alkalmazottak visszatérnek a nyolcnapos holdújév ünnepről, már csak az új Y készül az üzemben. Most közösségi média (X) csatorjáján osztotta meg a vállalat, hogy Sanghaj teljesen átállt az új verzióra és megkezdődött a nagy mennyiségű sorozatgyártás. Production of the new Model Y has officially started at Gigafactory Shanghai. Deliveries coming soon🤩 pic.twitter.com/UYQdXCxD07 — Tesla Asia (@Tesla_Asia) February 18, 2025 A Tesla nem arról híres, hogy hasonló dolgokat túl gyakran kommentálna, ezért különösen meglepő, hogy nem csak Kínából, de az európai gyárból is hasonló, hivatalos tájékoztatás érkezett az átállás befejeztéről. A német médiának André Thierig, a Giga Berlin üzemvezetője erősítette most meg, hogy miután januárban átállították a gyártósorokat és betanították a munkatársakat a frissített modell összeszerelésére, az elmúlt vasárnaptól már csak az új verzió készül a cég európai gyárában. Thierig szerint az első szériapéldányok már hétfőn legördültek a gyártósorokról és a jövő héten meg is kezdődnek a kiszállítások a vásárlóknak. Launch Series és ami utána következik A Model Y-ból jelenleg csak egy, alaposan felszerelt, előre konfigurált és viszonylag drága Launch Series változat érhető el, amelyet február 28-ig lehet rendelni. Ebben a kétmotoros, összkerékhajtású, nagyakkus változatban alapáron benne van a drágább Quicksilver fényezés, a feláras 20 colos felnik és az Acceleration Boost teljesítménynövelés, valamint a vonóhorog is. A vállalat környékéről szivárgó információk szerint azonban március elején frissül a webshop és többek között Európában is rendelhetőek lesznek a szokásos variánsok, például a kisakkus farmotoros alapmodell is. A Performance sportváltozat, valamint a hétüléses kiadás valamivel később érkeznek majd. Szerkesztőségünk március elején egy rövid tesztre kap egy példányt az autóból, így első benyomásainkat majd meg tudjuk osztani mi is. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!