PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A múlt hétvégén rendezték meg Floridában a világszerte ismert, ikonikus Daytona 500 NASCAR autóversenyt, amelyre a General Motors két különleges elektromos autóval is készült. Az egyik a biztonsági autók hagyományos, kék-fekete köntösébe bújtatott és villogóval felszerelt Blazer EV SS, amely valójában semmi extra fejlesztést nem kapott. Műszakilag a jármű nem különbözik a heteken belül piacra kerülő elektromos SUV-tól, amely történetesen az eddigi legerősebb SS-jelzésű sportmodell, amit a General Motors-hoz tartozó autómárka eddig készített. Egyediségét sokkal inkább annak köszönheti, hogy a legendás verseny 66 éves múltját követően most először fordul elő, hogy teljesen elektromos meghajtású biztonsági autó gurulhat a pályára. 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 Ez persze nemcsak az elektrifikáció előretörését jelzi az autóverseny rajongóinak milliói számára, hanem egy remek lehetőség a gyártó számára is, hogy reklámozza új modelljét. A Blazer EV SS akár 3,4 másodperc alatt felgyorsul 0-ról 96 km/h-ra, teljesítménye pedig eléri a 615 lóerőt. A Chevrolet másik meglepetése a Blazer EV.R NASCAR névre hallgat. Ennek alapját szintén az elektromos Blazer adja, ám ez a NASCAR és az autógyártó partnerei együttműködésének eredménye, így a hajtáslánc megegyezik azzal, amit például a Ford is beépített saját fenevadjába. Ez több mint 1300 lóerő teljesítményt jelent három olyan villanymotorral, melyek azonnal 15.000 rpm-re tudnak felpörögni. Az energiát egy 78 kWh kapacitású folyadékhűtéses lítiumion-akkumulátor tárolja. A jármű emellett alacsonyabban fut, és szélesebb lett, valamint számos aerodinamikai átalakítást megejtettek rajta a tervezők. A Blazer EV.R NASCAR prototípus ezzel a valaha készült legerősebb Chevrolet, még az 1064 lóerős Corvette ZR1-et is lenyomja teljesítményben. Itt egy új villany-Mustang, és iszonyat jól néz ki Az autót még múlt hónapban, egy dél-karolinai tesztpályán tesztelték, akkor a NASCAR matricázás nélkül így nézett ki: A Blazer EV.R NASCAR egyelőre csupán egy bemutatóautó, ám a motorsport az innováció tesztpadja, és a mérnökök edzőterepe, amely lehetővé teszi, hogy az új technológiákat gyors tempójú környezetben, a legjobb versenytársakkal szemben próbálhassák ki az autógyártók – jegyzi meg a Chevrolet. Bemutatták az első elektromos NASCAR versenyautót 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!