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
auto

Európába érkezik a BYD prémium márkája

2025. 02. 27 - Biró Balázs - 0

A Denza azoknak készül, akiknek a BYD túl kommersz, a Yangwang meg túl drága.

Áprilisban Európába érkezik.

Kínai prémium

Az április 8-13 között megrendezendő Milánói Design Héten mutatkozik be a BYD prémium márkája az európai vásárlóknak, és mivel az eseményről a vállalat magyar képviselete is kiküldött egy sajtóközleményt, jó eséllyel nálunk is elérhetőek lesznek az autók.

A márkát még 2010-ben alapította a BYD és a Mercedes-Benz 50-50 százalékos vegyesvállalatként, ám az eredeti elképzelés nem vált be, évente csak 2-4 ezer autót tudtak eladni, így 2021-ben a németek 10 százalékra csökkentették a részesedésüket, majd tavaly szeptemberben teljesen ki is szálltak a cégből.

A BYD viszont új modellkínálat mellett megtöbbszörözte az eladásokat, amelyek az utóbbi két évben kevéssel 130 ezer alá nőttek – nem kis ugrás.

A Denza az anyacéghez hasonlóan kizárólag PHEV és BEV modelleket kínál, ám viszonylag szűk portfólióval rendelkezik.

Denza D9

A Kínában még mindig népszerű MPV, azaz egyterű szegmensben indul a Denza D9, mégpedig nagyjából 17 millió forintnak megfelelő jüanért.

Hogy az Európában már szinte eltűnt kategóriát elhozza-e a kontinensre a BYD, azt nem tudjuk, de ha igen, az ára akkor is biztosan lényegesen magasabb lesz ennél.

Denza N7 dupla töltéssel. Forrás: CnEVPost

Az SUV kategóriában az N7 és nagyobb N9 modellek képviselik a márkát – előbbi a Tesla Model Y vetélytársa, hasonló áron, de tud egy olyan különleges trükköt, hogy egyszerre két oldalról, két töltővel is tölthető.

Az N9 egy 5,25 méteres monstrum, a BMW X7, vagy a Mercedes-Benz GLS kategóriája méretben, 18-22 milliós kínai áron.

Akik allergiások az SUV formára, azoknak jó hír, hogy a Denza Z9 egy négyajtós szedán, amiből van kombi verzió is Z9 GT néven – ezek is 17 millió körül indulnak.

Ez a modell sem apró, 5,2 méter hosszú 3,1 méteres tengelytávval.

Teljesen kiszállt a Mercedes a kínai BYD-val alapított autómárkából

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.