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 A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! Az XPeng márkanév már az európai füleknek is ismerősen cseng, hiszen a kínai vállalat három villanyautójával is jelen van a kontinens majdnem 20 országában. A P7+, melynek szupergyors töltésű új változatát most a Sanghaji Autószalonon néztünk meg, ugyan nem elérhető még Európában, de kicsivel kisebb és gyengébb tudású testvére, a P7 igen – ez 49.600 euróról indul Németországban. A P7+ tavaly novemberben debütált a kínai autópiacon. Az elektromos szedán 5056 mm hosszú, 1937 mm széles, 1512 mm magas, és kereken 3 méter a tengelytávolsága. Megjelenésekor 3C töltésre képes LFP akkumulátort kapott, ami 20 perc alatt tölthető 10%-ról 80%-ra. Az idei Sanghaji Autószalon azonban meghozta azt a frissítést, amit az XPeng más modelljei nemrég már megkaptak: az 5C-s aksit, ami annyit tesz, hogy elméletben egy órának az ötödrésze, azaz 12 perc alatt fel lehet tölteni. Az erre alkalmas töltőállomásokon a P7+ akár 530 kilowattos teljesítménnyel is fogadhatja majd az elektromosságot, egy 10 perces töltés során pedig a kínai CLTC szabvány szerint akár 420 kilométerre elegendő hatótávolság is visszanyerhető – derült ki a modell bemutatóján. Az új P7+ Kínában 208.800 jüanról, átszámítva körülbelül 10,2 millió forintról indul. A kiállításon megnéztük a vállalat legerősebb, 800 kilowattos töltésre képes oszlopát is, melynek telepítése Kínában tavaly ősszel kezdődött meg. Ezzel azonban még nincs vége az érdekességeknek, az XPeng standjánál találkoztunk egy hatkerekű szörnyeteggel is, amely az AeroHT Land Aircraft Carrier névre hallgat, és az XPeng moduláris légitaxijának (eVTOL) hordozója. Az „anyahajó” körülbelül 5,5 méter hosszú és 2 méter széles, hátsó csomagterét pedig úgy alakították ki, hogy az eVTOL le tudjon szállni, és automatikusan összecsukódva szállítható legyen. Az off-road kisbusz egyébként hatótávnövelt elektromos hajtással működik, így a hatótávolsága megközelíti az 1000 kilométert. A gyártó elmondása szerint légijárművére nagy érdeklődés mutatkozik, és 2026-ban már a kiszállításokat is megkezdené. Az XPeng a legújabb humanoid robotját is kiállította, amely az Iron nevet viseli, 178 cm magas, 70 kilós, és a tervek szerint a jövő évben indul a sorozatgyártása. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!