PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Megvan, mit hagy ki a Tesla a Model Y-ból, hogy olcsóbb legyen

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

Bár teljesen egyértelműen nem fogalmaztak a cég képviselői a legutóbbi telekonferencián, de azért 90 százalék feletti esélyt adnánk annak, hogy a sokat emlegetett, az év közepén debütáló új, olcsóbb modell a Model Y olcsóbb változatát jelenti majd. Most egy friss kínai értesülés is ezt erősíti.

Közben egyre konkrétabb pletykák érkeznek a hosszított tengelytávú Y-ról is.

E80, E41

A Tesla legutóbbi, negyedéves telekonferenciáján Lars Moravy, a mérnöki munkáért felelős alelnök igyekezett a túlzott várakozásokat lehűteni, amikor aláhúzta, hogy mivel a fő céljuk a jelenlegi gyártósorok jobb kihasználtsága, a Model 3 és Y előállítására optimalizált gépsorok behatárolják, mennyiben térhetnek el a jelenlegi kínálat formáitól és méreteitől. A vezető szerint azonban a lényeg, hogy megfizethetőbbek lesznek az újdonságok.

A legfrissebb kínai pletykák is azt látszanak megerősíteni, hogy a Model Y olcsóbb változata készül az autógyártónál.

Az X-en a kínai közösségi médiából átvett értesülések alapján körvonalazódik egy lista is, hogy mitől lesz olcsóbb az új fapados változat:

  • 50 kWh körüli akkuméret
  • Kisebb, feltehetőleg 18 colos felnik
  • Tömör fémtető
  • A hangszórók számát megfelezik
  • Szövet ülések ülésszellőztetés nélkül
  • Manuális csomagtérajtó
  • Egyrétegű üvegezés
  • Egyszínű LED hangulatvilágítás

A fenti változtatások mind a költséghatékonyságról szólnak, a kisebb felnik pedig részben ellensúlyozhatják a kisebb akkupakk okozta hatótávcsökkenést, amelyet így még mindig 400 WLTP kilométer fölé várunk a jelenlegi 500-as érték helyett. Az olcsó változat természetesen egyetlen, a hátsó kerekeket hajtó motort kap, de az egyelőre még nem világos, hogy ez már az új, ezer dolláros, ritkaföldfémek nélküli hajtómű lesz-e.

Az autó árában a kínai források a fentieknek köszönhetően 30 százalék körüli csökkenést várnak, ami – ha az arányok maradnak – nálunk 14 milliós árszintet jelentene. Az európai árak becslésével azonban még a hatótáv változásánál is nagyobb óvatosságra intenénk.

De nem csak olcsóbb, egy nagyobb Model Y is készülőben van. Ez a hír sem most ütötte fel a fejét először, gyakorlatilag a Juniper/Opal frissítés bejelentése óta rebesgetik, hogy az új hat és/vagy hétszemélyes Model Y variáns nagyobb tengelytávot kap.

Hogy ez csak a kínai piacon lesz-e majd elérhető, vagy Berlin is gyártja-e majd, az még nem ismert. (Kínában nagyon sok modellből van „L‟ megjelölésű hosszított változat). Egyes források májusi, mások júliusi bevezetést vélnek tudni Kínában.

Az olcsóbb, illetve a nagyobb Model Y kapcsán az E80 és E41 belső kódnevek keverednek a közösségi médiában, de egyelőre nem mernénk 100 százalék biztonsággal kijelenteni, melyik rejti melyik változatot. Viszont a kínai premierek közeledte elkerülhetetlenné teszi az ottani minisztériumi jóváhagyást és az azzal járó nyilvános dokumentációk posztolását is, így hamarosan konkrétabb híreket várhatunk az új változatokról.

Robotaxi és olcsóbb autók: hónapokon belül érkeznek a Tesla újdonságai

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDgtMDYucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA4LTA2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás