PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Az egész Tesla történet tele van rengeteg kérdéssel. Az ilyen kérdések közé tartozik az is, hogy miként (vagy meddig) fogja tudni a vállalat kiszolgálni ingyen villámtöltéssel az autók százezreit. A népszerűbb útvonalakon (vagy a nagyvárosokhoz túl közel tett töltőknél) csúcsidőben már most is előfordul, hogy minden töltő foglalt, de olyan is előfordul, hogy az érkező autósnak várakoznia kell a szabad töltőre. Mindezt úgy, hogy még 200 ezer Tesla sincs az utakon. Ha 1-2 éven belül leszállítják a már megrendelt 400 ezer Tesla Model 3-at, amiknek egy jó részét a költségek ellenére biztosan szeretnék majd Superchargereken tölteni, akkor tényleg fel kell majd kötni az alsóneműt. Tesla Supercharger (Fotó: Tesla Motors) Szerencsére a Tesla ezen a téren is fejleszt. Az eladások és a töltő kihasználtságok pontos követésével fejlesztik a Supercharger hálózatot is. De nem csak a töltőpontok száma nő, hanem az egy parkolóba letelepített töltőfejek száma is kezd szaporodni. Egy-egy töltőhelyen átlagosan 6 Tesla tud egyszerre tölteni, de létezik olyan töltő is, ahol 14 autó kaphat egyszerre áramot. Készülő 20 állásos Supercharger a kaliforniai Fremontban (Fotó: InsideEVs.com) De a jövőben ez is nyilván kevés lesz, így a Tesla két építés alatt lévő Supercharger pontján is nem kevesebb, mint 20 töltőoszlop fog üzemelni. Az első ilyen építését még tavaly kezdték meg a cég egy frissen kibérelt ingaltana közelében Freemontban. Azt még nem árulták el, hogy mikor nyit majd az új töltő, de állítólag már majdnem kész. Morten Østnor és mögötte a világ legnagyobb villanyautó töltőállomása (Fotó: eub.no) De Európában is készül már egy ilyen 20 állásos Tesla Supercharger. A norvégiai Nebbensben alig két hónapja kezdődött el az építkezés, de már olyan szinten áll a projekt, hogy akár a freemonti Supercharger elkészülte előtt át is adhatják. A projektet vezető Morten Østnor úgy nyilatkozott, hogy a tervek augusztus harmadik-negyedik hetére időzített átadásról szólnak. A norvég töltőről megjelent kép alapján az is lehet, hogy az állomás elrendezésén is módosít a Tesla: az eddigi beállós parkolók helyett áthajtós verziót alakítanak ki, így könnyítve és gyorsítva meg az autók mozgását. Ebben a parkolóban egyébként a 20 Tesla töltő mellett 4 db 22 kW-os, és 4 db CHAdeMO / CSS kombó rendszerű töltőt is kialakítanak, így egyidejűleg összesen 28 elektromos autó töltése válik lehetővé. A töltőpontok számának növelése mellett a Tesla növeli a teljesítményt is. A kezdeti 120 kW-os teljesítmény (amiből az első autók még csak 90 kW-nyit tudtak fogadni) után az utóbbi időben már 135 kW-os töltők épültek. A legújabb Superchargerek azonban már 145 kW-osak. Az autók akkumulátorának fejlődése és növekedése lehetővé tette, hogy akár már 120 kW-ot is fel tudjanak venni a Superchargerekből. A mostani 10 kW-os növekedés előnye egyelőre nem egy-egy adott autó gyorsabb töltésében lesz utolérhető, hanem akkor amikor ugyanarról a töltőelektronikáról egyszerre két autót kell tölteni. Egy töltőre ugyanis két töltőfej csatlakozik, így ha két autó tölt egyszerre ugyanazon a töltőn, akkor a 135 kW helyett a 145 kW-os teljesítményen kell majd osztozniuk. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!