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
auto

Az Audi már régóta tervezget elindítani egy olyan tisztán elektromos limuzint, mely közvetlenül a Tesla Model S-sel szállhat szembe a piacokon. Ezért már két évvel ezelőtt bejelentette a német autógyártó az A9-es modell elektromos változatát, mely az akkori elképzelések szerint 2020-ban lépne piacra, így a következő évtized elején az Audi már három, teljesen kibocsátásmentes autót kínálna a vásárlók számára az e-tron quattro és az e-tron quattro Sportback modellekkel együtt. A németek most az éves sajtókonferenciájukon beszéltek az elektromosításról szóló terveikről, melyben megerősítették a Tesla-rivális érkezését, mégpedig az Audi e-tron Gran Turismo személyében.

A négyajtós, dinamikus megjelenésű prémium sportautó gyártása a következő évtized elején kezdődik meg a gyártó Neckarsulm melletti gyárában. „Rendkívül progresszív módon értelmezzük a sportosságot a teljesen elektromos e-tron GT modellünkön, és ez az, ahogyan az Audi Sport teljesítménymárkát a jövőbe fogjuk röpíteni” – mondta Rupert Stadler, az igazgatótanács egyik tagja. Az e-tron GT egyike lesz azon 20 elektromos járműnek, melyeket 2025 végéig felvonultat a gyártó a modellpalettájára. A villanyautók gyártását megkönnyíti a Porschéval közösen épített, belső körökben J1 kódnéven futó padlólemez, melynek köszönhetően a fejlesztés költsége több száz millió euróval olcsóbbá vált.

Az Autocar elképzelése a járműről az Audi A9 két évvel ezelőtti bejelentésekor

Az Audi legelső, tisztán elektromos modellje az e-tron quattro lesz, melyet még ebben az évben megvásárolhatnak a fogyasztók. Bár végleges változatot még nem mutatott be az Audi a környezetbarát crossoverből, a prototípusokat már elég jól megismerhettük a Genfi Autószalonnak köszönhetően. Nem sokkal később, 2019-re várhatjuk az e-tron Sportback érkezését, mely egy kicsivel kisebb SUV lesz, kizárólag villanymeghajtással. 2020-ban pedig a tervek szerint megjelenik az e-tron GT, ami már valóban megfelelő ellenfél lehetne a Model S számára, nagy kár, hogy 10 év késéssel érkezik. Ámde figyelembe véve, hogy hány villanyautós terve nem valósult meg az Audinak, abszolút helytálló azt mondani, hogy jobb később, mint soha.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.