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 Miután Elon Musk Instagram oldalán egy fénykép társaságában hírül adta, hogy a Tesla Semi mindkét változata megindul legelső útjára a Model 3 akkumulátoraival megpakolt trailert maguk mögött húzva, több rajongó is már kamerákkal, mobiltelefonokkal a kézben várta az elektromos kamionokat a nevadai Gigafactory 1 és a kaliforniai fremonti üzem közötti szakaszon. A végeredmény rengeteg fotó és videó a járművekről, melyek továbbra is alátámasztják eddigi érveinket a Semi mellett a hagyományos kamionokkal szemben: nincs kipufogófüst, nincs fülsüketítő zaj, és még több tonnás rakománnyal is olyan fürge a Tesla teherautója, hogy még néhány személygépkocsi is alig tudta vele tartani az iramot. Kiderült viszont az is, hogy az autógyártó vezérigazgatója nem egy hatótáv-demonstrációnak szánta az első teherszállító utat a két létesítmény között, mellyel a kétkedők arcáról törölné le a rosszindulatú vigyort, sokkal inkább egy tesztútnak, hiszen a 2019-ben gyártásba kerülő kamionon még mindig van fejleszteni való. Forrás: Electrek Néhányan észrevették például, hogy a nagyobbik villanykamion egyedi tervezésű, elektromosan vezérelhető aero paneljai, melyek biztonsági okok mellett elsősorban a légellenállást hivatottak csökkenteni, a novemberi bemutató rendezvényen látottakkal ellentétben most úgy tűnik, hogy nem működtek. Az alábbi videón megfigyelhető, hogy kanyarodáskor a kamion és a trailer közötti távolság, melyet ez a megoldás ideális esetben a minimálisra redukálna, sokkal nagyobb, mint amit korábban láthattunk. A felvétel viszont a városban készült, ahol a légellenállás elhanyagolható mértékű az autópályán jelentkezőhöz képest, így az is feltételezhető, hogy a panelek csupán a városon kívül léptek működésbe. Forrás: InsideEVs Forrás: InsideEVs További kérdéseket vetnek fel azok a felvételek, melyek azt mutatják, ahogy a két Semi félrehúzódott a rocklini Supercharger állomásra Sacramento mellett, nagyjából 210 kilométerre elindulási helyüktől, és a szemtanúk szerint az egyik kamion biztosan rá is csatlakozott a töltőre. Egy illető megkérdezte a sofőröket, hogy miért álltak meg az állomáson, de ők a laptopjukkal látszólag nagyon elfoglalva nem adtak egyértelmű választ, a szavaikból viszont azt vette ki az érdeklődő személy, hogy már a visszaútra töltenek. A sofőrök azt viszont világosan leszögezték, hogy mindkét kamion a kisebbik akkumulátorral van ellátva, azaz hatótávjuk körülbelül 480 kilométer. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a közel 400 kilométeres úton miért állt meg tölteni a két Semi, de több valószínű lehetőség is van. Az egyik, hogy nem volt szükségük plusz energiára, csupán a kamion Superchargerről való töltését tesztelték a rocklini állomáson. Az is elképzelhető, hogy a járművek nem teljesen feltöltött állapotban indultak el a Gigafactory gyárból, de persze azt sem zárhatjuk ki, hogy a Tesla még nem érte el, vagy nem akarta bemutatni azt a fejlettségi szintet a kamionjaiban használt akkumulátorai terén, amelyre mindannyian számítunk. A gyártó hivatalos reakciójáig csak találgatni tudunk minderről, az viszont biztos, hogy a villanykamionoknak rengeteg alkalmuk lesz még, hogy a többi előnyös tulajdonságaik mellett beígért hatótávjukat is bizonyítsák. És végezetül persze nem maradhatnak el azok a videók sem, melyek a Semi hihetetlen gyorsulásáról adnak tanúbizonyságot. Már többször is meggyőződhettünk róla, hogy trailer nélkül nem okoz gondot a kamionnak füstölő gumikkal hirtelen kilőni akár álló helyzetből sem. Nyilvánvalóan néhány tonnányi plusz súly egy kicsit visszahúzza a járművet, de még mindig olyat képes mutatni, amit a dízeles teherautóktól nem fogunk soha látni. A legelső videó mutatja legjobban, hogy milyen könnyedén gyorsul a Semi rakománnyal együtt. A második felvételt 1:45-nél érdemes figyelni, hogy mire a videót rögzítő autó befordul a kamion után a felhajtón, addigra a Teslának már szinte hűlt helye. A harmadik videó pedig leginkább a Semi villanymotorjának hangja miatt érdekes. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!