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 Újabb autók átalakításával foglalkozó vállalat készült el egy Tesla Model S kombivá formálásával azon cégek közül, melyek vásárlói kérésre az elmúlt években bejelentették, hogy az ebbe a szegmensbe érkező villanyautók hiányában a Tesla szedánjának átépítésével alakítanak ki több helyet a jármű belsejében. A legelső Model S Shooting Brake a brit Qwest csapatának kezei közül került ki még a tavalyi év legvégén azzal a céllal, hogy a megrendelő nagyméretű kutyái a lehető legkényelmesebben tudjanak utazni az egyébként erre a célra nem a legalkalmasabb Teslában. Az első Tesla kombi megépítéséért azonban kiélezett verseny folyt két vállalat között, ugyanis a Qwest mellett egy hollandiai társaság, a RemetzCar is bejelentette, hogy már javában dolgozik az átalakításon. Ez a csapat már nem ismeretlen a média számára: 2016-ban az eddigi legmegosztóbb alkotásukat mutatták be, amikor is halottaskocsivá változtattak egy Model S-t. Ugyan az első helyről lemaradtak, a RemetzCar munkatársai most teljesen elkészültek az átalakítással, aminek eredménye egy tetőtől talpig másmilyen Shooting Brake lett, mint amit korábban láthattunk. A különbségek abból adódnak, hogy a járműveket megrendelő vásárlók, s ezáltal a két tuningcég is teljesen más megközelítésből állt neki a munkának, más célokat szem előtt tartva: míg a briteknél az elsődleges szempont a lehető legnagyobb csomagtér kialakítása volt a kutyusok kényelme érdekében, a hollandok az autó vonzó megjelenését részesítették előnyben. A praktikusság azért is kerülhetett egy kicsit hátrébb a fontossági sorrendben a látvány javára a RemetzCar esetében, mert a megrendelő egy járműgyűjtő, akinek nem a nagyobb helyre, hanem egy olyan egyedi megjelenésű autóra van szüksége, amilyen senki másnak nincs. Mindezt a férfi így foglalta össze: „Az ötlet az volt, hogy a Tesla Model S-emet egy dinamikus és sportos, de mégis elegáns Shooting Brake-ké alakíttassam, ahelyett, hogy egy lehető legnagyobb csomagterű autót készíttessek. A Niels van Roij Design több lehetőséget is megalkotott az átalakításra, a prémium dizájn és a limitált munkaköltségek kombinálására fókuszálva, ezzel több gyűjtő számára is lehetőség nyílik az ilyesfajta transzformációkra. A kedvencünk a Bold Chrome elnevezésű opció volt, mely egy lenyűgözően fényes króm szegélyt varázsol az ablakok köré, kihangsúlyozva az autó dinamikus vonásait. Az eredmény tényleg elképesztő!” A vállalat a Model S hajtásláncát és az alapstruktúrát, beleértve a gyűrődési zónát is teljesen érintetlenül hagyta, ám a hátsó rész átalakításán kívül a beltér is átesett egy kevés stílusváltáson. A csomagtartó-ajtó teljesen új az eredeti Model S-hez képest, amit egy hátsó spoiler díszít, valamint új féklámpák, és egy rejtett ablaktörlő is helyet kapott rajta. Az A-oszloptól kezdődően egy szemből is látható krómszegély fut végig a tetővonal mentén a panorámaablakok körül. A különleges látványt végezetül egy zöld és egy csipetnyi aranyszín keverékéből született metálborítás koronázza meg. Az újfajta színek a Shooting Brake utasterét is meghódították, ahol nyomokban szintén megjelenik az aranyozott zöld és a fényes szegélyezés. A villanyautó Tesla-múltjára azonban egyedül a kormánykerék utal – ez ugyanis az egyetlen rész a képek alapján, ahol a RemetzCar nem cserélte le a Tesla emblémáit a sajátjára. Az átalakult járgány június 29 és július 1-je között a hollandiai Concours d’Elegance rendezvényen lesz kiállítva, utána pedig a tulajdonos egy európai körútra indul vele, így több helyszínen is megtekinthetik majd az érdeklődők. Aki viszont rajong az átépített Tesla Model S-ekért, annak jó hír, hogy a hollandok nem állnak meg egyetlen kombi-Teslánál, hanem egy 20 darabos sorozat készül belőle, valamint idén februárban egy harmadik vállalat is nekiállt egy Shooting Brake megalkotásának, ami a tervek szerint már nyáron megvásárolható lenne. A RemetzCar egyébként nem hozta nyilvánosságra az átalakítás költségeit, a Qwest szerint viszont nagyjából 70 000 fontnál, azaz 27 millió forintnál kezdődik egy ilyen munka. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!