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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ha villanyautó vásárlásán törnénk a fejünket, egész biztosan nem a Honda kínálatát böngészve töltenénk el minden időnket a jobbnál jobb elektromos gépkocsikat böngészve, hiszen a japán gyártó meglehetősen későn csatlakozott be az elektromosítás egyre több vállalatot elérő hullámába, és még a jelenlegi igyekezetei sem hagynak maradandó nyomot az elektromos közlekedés történetében. A Honda legutóbbi teljesen elektromos próbálkozása, a Clarity nem aratott kimondott sikert Kalifornia és Oregon állam fogyasztói között – ahol Japánon kívül a kocsi kizárólag lízingelve érhető el -, merthogy mindössze 140 kilométert képes megtenni két töltés között. Nem kizárt azonban, hogy a Honda most egy kicsit komolyabban is elkezd a villanymeghajtással foglalkozni, a japán Nikkei hírportál ugyanis arról számolt be, hogy a világ legnagyobb akkumulátor-gyártó óriásával, a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) vállalattal társulva egy világszerte forgalmazandó, olcsó villanyautón dolgozik.

Forrás: PushEVs

A két vállalat a Honda Fit (nálunk Honda Jazz) alapján készíti el tisztán elektromos meghajtású járművét, mely terveik szerint éppen csak egy picivel lesz drágább 2 millió japán jennél (átszámítva 5 millió forintnál), és ezért a pénzért egy közel 300 kilométeres hatótávot kapunk, melyről nem tudjuk, mennyire állhat közel a valós körülmények között mért értékhez. A Honda egy megfizethető villanyautó megépítését a globális stratégiájának kulcsának tekinti, ezért várhatóan a jármű nem kizárólag Japánban, Kínában, és az Egyesült Államok néhány államában fog megjelenni, hanem az európai piacokon is felüti majd a fejét. Sőt, a Honda szerint annyira kelendő lesz a Fit-leszármazott villanyautó, hogy évente minimum 100 000 darab fog belőle készülni, ezzel a vállalat legjobban értékesített elektromos autójává válva. A gyártás 2020-ban kezdődik meg.

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

Nem most először fog azonban napvilágot látni a Honda Fit elektromos meghajtással. 2014 táján a Honda már megalkotta kipufogó nélkül ezt a gépkocsit, s ugyan csak keveseknek adódott lehetősége kipróbálni (Japánon kívül csak Kaliforniában volt kapható lízingelés útján), mégis egy elég jól használható elektromos autó volt a maga 132 kilométeres EPA szerinti hatótávjával. Akkoriban azonban a Honda nem erőltette az akkumulátoros autók fejlesztését, ezért a program leállt.

Honda Urban EV

Az újjászületett Honda Fit előtt viszont akár egy másik tisztán elektromos Hondával is találkozhatunk: a tavalyi Frankfurt Motor Show-n bemutatott Urban EV és annak sportváltozatának megjelenése 2019-re várható, de hogy ezen koncepciók valóban eljutnak-e a gyártásig, és hogy mennyit kérne értük a Honda, az még tisztázatlan.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.