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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Teljesen megszabadított a tetejétől egy új generációs LEAF-et a Nissan, ezzel ünnepelve, hogy 2010-es legelső bemutatkozása óta kereken 100 000 darab fogyott a világ legkelendőbb villanyautójából Japánban. A Nissan LEAF Open Car névre keresztelt nyitott tetejű autó egy zéró-emisszió témájú fórumon került kiállításra Tokióban, ahol közel 100 vállalatvezető és kormánytisztviselő gyűlt össze, hogy a fenntartható jövőről értekezzen.

A tetővel együtt a hátsó ajtók is eltűntek az autóról, a hátsó ülések viszont megmaradtak, mégpedig egy elég vastag háttámlával párosítva, ami egy elég bizarr látványt eredményez a kocsinak, de legalább négy személy így is kényelmesen elférne a járműben az eredeti öt helyett. A nyitott tetős megoldás sem a megszokott módon került a LEAF-re, ugyanis nincs semmilyen mechanizmus, ami egy eldugott vászontetőt húzna az autóra szükség esetén. Mindemellett más változtatás nem történt az autó eredeti megjelenéséhez képest, valamint semmilyen hajtásláncot érintő módosításról sem számolt be a Nissan, s minden funkció, például a ProPilot vezetéstámogató rendszer is tökéletesen használható. Ha valaki ezek után kedvet kapott volna egy ilyennel villogni a csajok előtt, és még egy nyári zápor sem riasztaná el a vezetéstől, annak csalódnia kell, ugyanis a japánok világosan leszögezték, hogy jelenleg egyáltalán nincs tervbe véve a LEAF Open Car gyártása. Jelenleg, ha valaki lenyitható tetős villanyautót szeretne, akkor egy Tesla Model S-t tud átalakíttatni valamelyik ezzel foglalkozó céggel, vagy megvásárolhat egy első generációs Tesla Roadstert, illetve legvégső esetben vehet egy plug-in hibrid BMW i8 roadstert.

A Nissan egyébként valamiért hajlamos újabb ás újabb változatokat bemutatni a népszerű LEAF modelljéből, melyek sosem jutnak el a gyártósorig és a vásárlókhoz, pedig biztosan nagy sikert aratna a LEAF a sportos GT vagy Nismo frissítéssel, de akár egy lenyitható tetővel is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.